وزیر نیرو در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران فارس:

مهار سیلاب با حجم ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه / اگر سد‌ها سیلاب را کنترل نمی‌کردند نتیجه فاجعه بار بود

وزیر نیرو گفت: سیستم‌های اندازه گیری ما نشان می‌دهد حجم سیلاب در استان فارس بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است، بنابراین چنانچه سدهای استان سیلاب را کنترل نمی‌کردند، مطمئناً بروز فاجعه در استان حتمی بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان حمید چیت چیان وزیر نیرو در جلسه دیشب شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس با اشاره به سلسله حوادث غیرمترقبه که در روزهای اخیر اتفاق افتاد، اظهار داشت: کشور در روزهای اخیر با سلسله حوادث غیرمترقبه و شدیدی از گیلان گرفته تا خوزستان، سیتان و بلوچستان، فارس و بوشهر روبرو شد.
 
وی افزود: در روزهای اخیر شاهد بودیم که با شدت گرفتن گردوغبار در خوزستان و همراه شدن آن با رطوبت، خطوط انتقال و فوق توزیع استان دچار مشکل شد و ما در برخی از نقاط شاهد خاموشی بودیم.
 
وی تصریح کرد:، اما با اعزام اکیپ‌های متعدد به استان و آغاز شستشوی مقره‌ها و پست‌های فوق توزیع استان بلافاصله پس از چند ساعت کار مداوم مشکلات برطرف شد و آب و برق خوزستان به پایداری دوباره رسید.
 
وزیر نیرو ادامه داد: همچنین با فاصله یکی دو روز در گیلان شاهد بارش شدید برف و طوفانی با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بودیم که این امر باعث آسیب به حدود ۱۶۰۰ دکل و تیر برق و همچنین پارگی ۲۴۰۰ کیلومتر از خطوط برق در سطح استان شده است.
 
وی تأکید کرد: خوشبختانه با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در زمان قبل از وقوع حوادث و استقرار اکیپ‌های امدادی و همکاری استان‌های مجاور با استان هایی که در معرض بحران قرار گرفته بودند، و البته همیاری نیروهای سپاه و بسیج از میزان خسارت‌ها کاسته شده است.
 
چیت چیان تأکید کرد: البته از نقش بسیار مهم و موثر سد‌ها بویژه در استان هایی، چون بوشهر یا فارس در مهار سیلاب‌های شدید این استان‌ها نباید گذشت.
 
وی تصریح کرد: سیستم‌های اندازه گیری ما نشان می‌دهد حجم سیلاب در استان فارس بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است، بنابراین چنانچه سدهای استان سیلاب را کنترل نمی‌کردند، بطور قطع بروز فاجعه در استان حتمی بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار