کرمانشاه؛

50 پرونده قتل منجر به صلح

با راه اندازی ستاد تالیف قلوب 50 پرونده پیچیده قتل عشایری در استان به صلح و سازش منجر شد.

50 پرونده قتل منجر به صلح

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: با راه اندازی ستاد تالیف قلوب توانسته ایم 50 پرونده پیچیده قتل عشایری در استان را به صلح و سازش بکشانیم.

بهمن مرادی فر اظهارکرد: در استان کرمانشاه همه دستگاه ها و سازمانها مرتبط با موضوع پیشگیری از وقوع جرم پای کار هستند و با یکدیگر ارتباط و همکاری تنگاتنگی دارند.

وی ادامه داد: راه اندازی ستاد تالیف قلوب یکی از ابتکارات ریاست کل دادگستری استان بوده که به عنوان یک امر بدیع در کشور شناخته شده و این ستاد تاکنون توانسته 50 پرونده پیچیده قتل را به صلح و سازش بکشاند.

مرادی فر تصریح کرد: استان کرمانشاه در امر پیشگیری رشدمدار نیز با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی مختلف توانسته رتبه نخست کشوری را کسب کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: در طول یکسال اخیر 6266 نفر ساعت دوره های مختلف پیشگری از وقوع جرم در استان برگزار کرده ایم.

وی همچنین از رتبه برتر استان در زمینه اجرای جرایم جایگزین حبس خبر داد و گفت: تاکنون 120 هزار ساعت مجازات جایگزین حبس برای محکومین استان اعمال شده است.

مرادی فر از کاهش 17 درصدی آمار جمعیت کیفری استان هم خبر داد و افزود: زمانی که رییس کل جدید دادگستری استان(عدالتخواه) وارد استان شد آمار زندانیان استان 6773 نفر بود که امروز به 4900 نفر رسیده و این درحالیست که در کل کشور شاهد رشد 4.5 درصدی آمار زندانیان بوده ایم.

وی همچنین از بازگشت 42 میلیارد تومان از مطالبات معوق بانکی با تلاش دادگستری استان خبر داد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار