ساری،

جذب 5 هزار و 91 سواد آموز در مازندران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از جذب و زیر پوشش قرارگرفتن 5091سواد آموزی امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید علی قاسمی در سومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی با بیان اینکه 5091 نفر از بی سوادان استان 11 ماه امسال جذب و تحت پوشش سواد آموزی قرار دارند، افزود: 4 هزار و 662 نفر از کم سوادان و سواد آموختگان سنوات قبل در کلاس های دوره انتقال معادل ششم ابتدایی در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 1003 نفر از کم سوادان سواد آموختگانی که امکان حضور در کلاس انتقال برای آنان فراهم نبود نیز به منظور تحکیم و تثبیت سواد، زیر پوشش دوره تحکیم سواد آموزی قرار گرفتند، افزود: در مجموع 10 هزار و 756 نفر امسال زیر پوشش سواد آموزی قرار گرفتند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: با اجرای طرح اولیای بی سواد طی سال های 94 و95 تاکنون با مشارکت و همکاری مدیران مدارس و معلمان 3 هزار و 280 نفر از اولیای بی سواد دانش آموزان تعیین وضعیت، شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند.

داود تقی نیا با اشاره به تأسیس و راه اندازی 4 مرکز یادگیری محلی در ساری 1و2، آمل و قائم شهر علاوه بر سوادآموزی، مهارت های اساسی و حقوق شهروندی آموزش داده می شود، افزود: از 8 هزار و 689 نفر سواد آموزان شرکت کننده در آزمون پایانی دوره های مختلف سوادآموزی سال 94 نیز ارزشیابی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.