توجه به فناوری و کارآفرینی به عنوان یکی از ارکان دانشگاه‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اکنون فناوری و کارآفرینی به عنوان یکی از ارکان دانشگاه‌ها دارای جایگاه ویژه‌ای است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در اولین همایش روز فناوری سلامت که در مجتمع آموزشی و پژوهشی نیایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: یکی از شاخص‌های مهم برتری و قدرت در جهان امروز گسترش مرزهای دانش و تبدیل دانش به دارایی و توسعه کسب و کار است.

وی بیان کرد: در این میان دانشگاه‌ها به عنوان مرکز اصلی پژوهش و نوآوری و پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان سهم ویژه‌ای در تقویت اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: تحقق اقتصاد دانش بنیان از یک سو نیازمند سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها، از سوی دیگر نیازمند اهتمام دانشگاه‌ها به نیازهای جامعه است.

پیوندی افزود: روزگاری عمده‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها آموزش بود و پس از آن پژوهش به عنوان یکی از محورهای اصلی دانشگاه مورد توجه قرار گرفت که اکنون فناوری و کارآفرینی به عنوان یکی از ارکان‌های دانشگاه‌ها دارای ویژگی منحصر به فردی می‌باشد.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی پاسخگویی اجتماعی را به عنوان رسالت ویژه خود برگزیده و در همه مأموریت‌ها از جمله در حوزه فناوری و نوآوری توجه حداکثر به نیاز‌ها و تقاضاهای جامعه را برای برآورده کردن آن‌ها پذیرفته است.

پیوندی بیان کرد: یکی از بزرگترین گام‌های عملیاتی این دانشگاه در راه استفاده از پتانسیل عظیم خود در حوزه فناوری در سال ۹۲ با تأسیس مدیریت امور فناوری در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه است.

وی تصریح کرد: این دانشگاه با داشتن چهار مرکز رشد فناوری‌های دارویی، طب باز‌ساختی و سلول‌های بنیادی، فناوری‌های نوین دندان‌پزشکی، مرکز رشد انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی و ایجاد محیط کسب و کار برای تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان، افزایش قابل ملاحظه در حمایت و تسهیلات فناورانه در قالب گرنس فناورانه و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی بر آن است که حاصل سرمایه‌گذاری‌های فوق را در قالب اولین همایش سلامت به جلوه درآورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: توسعه زیرساخت‌های فناوری مانند اتاق‌های تمیز صنعتی، پیگیری تفاهم‌نامه‌های ملی و بین‌المللی به ویژه افزایش هماهنگی‌های دانشگاه‌های علمی و مهندسی از جمله برنامه‌هایی بوده که دانشگاه علوم پزشکی در حوزه حمایت روز فناوری سلامت به آن توجه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار