سردار رادان خبر داد

نگرانی پلیس، معماری ناجای آینده را رقم زد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی گفت: مردم ما بدانند که پلیس نگران آینده است و می‌خواهد خودش را برای آینده آماده کند تا آن‌ها با احساس راحتی خیال زندگی کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی در نشست خبری اولین همایش ملی معماری ناجای آینده اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی ناجا یکی از جوان‌ترین مراکز در بین نیروهای مسلح است که به فرمان حضرت آقا برای تدوین برنامه‌های فردا و پس از فردای ناجا تشکیل شده است. 

وی گفت: این مرکز در ناجا زمانی تشکیل شد که مرکز مطالعات راهبردی در سپاه، ارتش و وزارت دفاع راه‌اندازی شده بود و ما در این زمینه عقب بودیم. 

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: عقب بودن ما در این زمینه نتوانست ما را از وضعیت مطلوب دور کند، چرا که با توجه به حمایت‌های فرماندهی ناجا توانستیم وضعیت پژوهش‌های این مرکز را در شمار مراکز مطرح در بین نیروهای مسلح قرار دهیم. 

سردار رادان در خصوص معماری ناجای آینده، گفت: ما ۵ مأموریت اصلی در مرکز مطالعات داریم و در بین این مأموریت‌ها، ۲ مأموریت را مهم‌تر دانستیم که عبارتند از: مکتب و اندیشه‌های امنیتی، انتظامی و دیگری معماری آینده ناجا؛ هم‌اکنون اولین یگانی هستیم که توانستیم همایش نیرو‌ها را در مورد معماری آینده برگزار کنیم. 

وی با بیان اینکه همایش معماری آینده ناجا در هفته جاری برگزار  می شود، گفت: این همایش در 7 محور برگزار می‌شود و  بیش از 140 مقاله به دست ما رسیده است که استقبال در نخستین مرحله و با توجه به عمر کم تأسیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا بسیار خوب است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اشاره به محورهای هفتگانه این همایش گفت: مفهوم شناسی نظری، معماری آینده، خواستگاه معرفت‌شناسی ناجای آینده، معماری ناجا در تراز تمدن نوین اسلامی، فناوری اطلاعات ناجای آینده و مطالعات تطبیقی در معماری ناجا برخی از این محورهاست.

سردار رادان افزود : در ناجای آینده تمام روندها را باید در نظر بگیریم که یکی از آن ها می تواند، انضباط، مواد مخدر، فتا و غیره باشد و ناجای آینده بر اساس این روند شکل گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار