شهرکرد؛

بهره مندی ۳۸۰ دانش آموز گندمانی از کتابخانه سیار

۳۸۰ دانش آموز بخش گندمان از فعالیت‌های کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۸۰ دانش آموز در ۲۱ روستای بخش گندمان از فعالیت‌های کتابخانه سیار این کانون بهره‌مند شدند.

وی افزود: کتابخانه سیار روستایی بخش گندمان با پشتوانه ۴ هزار کتاب، ماهانه بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب را به دانش آموزان منطقه امانت می‌دهد.

امیدی ادامه داد: کتابخوانی، کاردستی، نمایش خلاق و شعر خوانی از دیگر فعالیت‌های کتابخانه سیار می‌باشد.

وی اضافه کرد: خلق آثار هنری با ابزار ساده و پرورش خلاقیت کودکان از مهمترین اهداف کتابخانه سیار می‌باشد که در این راستا، دانش آموزان گندمان با استفاده از «هنر کاغذ و تا»، اقدام به ساخت اشکال «اوریگامی» به معنای «تا کردن کاغذ» به عنوان کاردستی‌های محبوب ژاپنی‌ها در کارگاه های هنری کردند.
 
رحیمی با بیان اینکه هدف هنر اوریگامی، ایجاد طرح‌های جالب با ترکیب و استفاده از مدل های کاغذ و تاهای هندسی به روش‌های گوناگون است گفت: به طور کلی، این طرح ها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد.

بخش گندمان از توابع شهرستان بروجن در چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر گندمان) در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.