عبدالله‌عبدالله: دولت برای توقف حملات توپخانه‌ای پاکستان تلاش می‌کند

رییس اجرائی افغانستان در دیدار با بزرگان و متنفذان قومی ولایت کنر گفته است که تلاش‌هاى حکومت براى متوقف ساختن حملات راکتى نظامیان پاکستان آغاز شده است.

رئیس اجراییه افغانستان :تلاشها براى توقف حملات توپخانه های پاکستان آغازشده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در این دیدار که در قصرسپیدار صورت گرفت، بزرگان ولایت کنر در مورد وضعیت این ولایت به ویژه پس از حملات راکتی پاکستان معلومات داده و خواستار توقف فوری این حملات شدند.

آنان همچنان خواستار بهبود وضعیت امنیتی و متوقف نمودن فعالیت ‌های گروه تروریستی داعش گردیده و گفتند که افراد این گروه، به یک پوستۀ پولیس نظم عامه حمله کرده ،شش پولیس را کشتندویکتن دیگر را مجروح ساختند.

این بزرگان ولایت کنرتاکیدکردندکه حملۀ گروه داعش بر پوسته پولیس باعث گردیده است تا نگرانی‌ مردم از گسترش نفوذ داعش در این ولایت افزایش یابد. بنابرین ایجاب می‌کند که دولت برای سرکوب این گروه و تقویت روحیه مردم اقدام جدی نماید.

عبدالله رییس اجراییه حکومت از حمایت ‌های همیشگی و همه ‌جانبۀ مردم کنر از نیروهاى امنیتى کشور قدردانى نموده گفت که تلاش‌ های حکومت برای متوقف‌ ساختن حملات راکتی به ولایت‌های ننگرهار و کنر آغاز شده است.

وى علاوه کردکه در پیوند به حملات راکتی، لوى درستیزقواى مسلح افغانستان به ولایت ننگرهار رفته تا اوضاع را از نزدیک تحت نظر داشته باشد.

رییس اجرائیه حکومت با بیان اینکه وضعیت امنیتی کنر بهبود می‌یابد و اصلاحات لازم روی دست گرفته مى شود گفت که برای جلوگیری از گسترش فعالیت‌های گروه داعش نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

عبدالله در حالی که سال آینده را پُرچالش عنوان نمودخاطرنشان کردکه نیروهای امنیتی افغان، آماد‌گی و توانایی کامل برای دفاع از کشور و مردم خویش را دارند.

حملات راکتى پاکستان، پس از آن بالاى ولایات ننگرهار و کنر آغاز گردید که در اثر چند حمله انتحارى درآن کشور، ده ها تن کشته و مجروح شدند. پاکستان ادعا مى کند که حملات انتحارى یادشده، توسط گروه طالبان پاکستانى موسوم به جماعت الاحرار، انجام شده که در افغانستان مخفى اند.

دولت افغانستان این ادعا را رد کرده و گفته که افغانستان خود قربانی اصلی تروریزم است و پیوسته پاکستان را متهم کرده که به طالبان، شبکه حقانی و دیگر گروه‌های مسلح مخالف دولت افغانستان را در خاک خود پناه داده است.

این درحالى است که روزگذشته وزارت خارجۀ کشور نیز در پى حملات اخیر توپخانه ­یى نظامیان پاکستان بالای مناطق شرقى افغانستان و بسته­ شدن دروازه­های تورخم و چمن به روی عابرین و تجار افغان؛ سفیر آن پاکستان در کابل را احضار کرد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار