آخوندی در صحن علنی:

هیچ‌یک از نزدیکان من در قراردادهای وزارت راه شرکت نداشتند/ چرا صرفا با شنیده‌هایتان افراد را متهم می‌کنید؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر حتی یک مورد توانستید سند بیاورید که فرزند من در قراردادی شرکت داشته است، به هر مرجعی که می شناسید تحویل دهید.

هیچ‌یک از نزدیکان من در قراردادهای وزارت راه شرکت نداشتند/ چرا صرفا با شنیده‌هایتان افراد را متهم می‌کنید؟
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس آخوندی،  وزیر راه و شهرسازی که به منظور دفاع از خود در صحن علنی بهارستان حاضر شده بود، در جلسه نوبت عصر اظهار داشت:در ارتباط با مطالبی که  فرهنگی گفته است، باید بگویم که قاعدتا جای رسیدگی به اتهام دادگاه است نه مجلس.
 
آخوندی با بیان اینکه گفته بودم هیئت مدیره ای که انتخاب شده جزو متخصصین نبوده‌اند، ادامه داد: من اسامی هیئت مدیره را اعلام می‌کنم و سوابق کاریشان را برایتان عرض می‌کنم. آقای پورسید آقایی با 25 سال سابقه در راه آهن، مهندس خدایی 22 سال سابقه در راه آهن، آقای تقی زاده 25 سال سابقه در راه آهن و آقای مهندس عاشوری نیز 20 سال سابقه در راه آهن دارد، راه آهن از زمان تاسیس تا به امروز غیرممکن است هیئت مدیره ای در این حد تخصص داشته باشد.  
 
وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: آقایان آیا وقتی کسی به شما گزارشی کرد و خواست در یک تریبون عمومی بیان بکنید نباید حداقل یک بار از خود متهمی که نام می‌برید، سوال می‌کردید؟
 
وی افزود: اینکه می‌گویند کمیسیون بررسی سوانحه سه سال است که هر ماه سفر دارند و می‌گویند چرا در سیبری قطارها یخ نمی‌زنند  ولی در ایران همه قطارها یخ می‌زنند؟ همان روز بیش از 55 قطار اعزام شده و یکی از این قطارها یخ زده است این نقص فنی است این یخ زدگی قطار هم در سیبری ممکن است اتفاق بیافتد. در همین 10 ماه پیش عین همان حادثه در آلمان رخ داد.  
 
آخوندی با بیان اینکه می‌گویند قطار سمنان ضد حریق بوده افزود: همه قطارها استاندارد بوده و ضد حریق بودند و همه آنها ممکن است دچار آتش شوند.
 
وی خطاب به آقای دهقانی گفت: حتی یک نفر از نزدیکان و وابستگان ما در هیچ قراردادی در وزارت خانه مداخله و شرکت نداشتند.
 
آخوندی با اشاره به اینکه می‌گویند وابستگان من در راه آهن قرارداد امضا کرده‌اند، گفت: این موضوع در استیضاح قبلی مطرح شده بود. راه آهن نبوده بلکه شرکت رجا بوده است. محمد مهدی احمدی آخوندی از دانشمندان ایران است و از کسانی است که در علم جنین شناسی سرشناس است و برای او محافظ تعیین کرده‌اند. آقای دهقانی چرا این موضوعات را پشت تریبون مطرح می‌کنید و برای مردم نگرانی ایجاد می‌کنید؟
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه می‌گویند 24 نفر پست دو شغله دارند، گفت: اگر یکی از 24 نفر شغل دو شغله دارند به من نشان بدهید این کشور قانون دارد. چرا از مهر سال گذشته تا به امروز که 15 ماه گذشته است از هیچ یک از مجاری قانونی پیگیری نکرده‌اید؟
 
وی افزود: اگر یک صفحه مدرک قانونی دارید به رئیس مجلس، قوه قضائیه، کمیسیون اصل 90 بدهید و این حرف ها را پشت تریبون نزنید و از طریق مجاری قانونی اقدام کنید. کدام یک از حرف‌های شما از مجاری قانونی پیگیری شده است؟
 
آخوندی خطاب به برخی از صحبت های آقای سعید نژاد گفت: این قراردادی که می‌گویند، مربوط به دوره ما نیست و به لایروبی که در دولت قبل بوده مربوط می‌شود، آقایان حتی به تاریخ قراردادهای نگاه نمی‌کنند. هرکسی می‌خواهد در وزراتخانه ما کوچکترین پستی بگیرد در هیچ شرکتی نباید حتی یک سهم داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صحبت‌هایی که راجع به فرزندانش مطرح می‌کنند، افزود: فرزندان من حتی یک مورد در کوچکترین قراردادی دخالت نداشتند، اگر چنین بود می‌توانید به قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور ارجاع دهید. مطالبی که مطرح می‌شود مصداق ندارد و کذب محض است. از آقای لاریجانی خواهشمندم فکری به حال قانون کنند، این درست نیست که برخی انسان‌های شریف بدون هیچ مدرکی متهم شوند.

آخوندی افزود: از تمام نهادهای نظارتی تحقیق کردم و آنطور که بررسی کرده‌اند وزارت راه وشهرسازی پاکترین وزارتخانه است. من حتی برای قراردادهای داخلی گفتم باید همه مشاوران و پیمانکاران اظهار نامه بدهند که ما به هیچ کسی یک ریال رشوه نداده‌ایم، از آن همه آمار مربوط به حقوق‌های نجومی حتی یک مورد از وزارتخانه ما نبوده است.

وی در پایان گفت: من فکر می‌کنم در ارتباط مبارزه با فساد من بسیار سرافرازم و خشنودم از آنچه که انجام داده‌ام، اگر کسی کوچکترین تخلفی از فرزندان من دیده باشد با اشد مجازات با آن برخورد کنید و من خودم با شما همکاری می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار