اهواز؛

تمدید کارت ملی تا پایان سال 96

پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند رایگان است و با مراجعه به سایت ثبت احوال می توانند این کار را برای خود انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛بهنام مریدی، مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: برای دریافت کارت های ملی هوشمند ضرب الاجلی صورت نگرفته ولی توصیه می شود، مردم هرچه سریعتر قبل از تعیین این مدت زمانی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بهنام مریدی، اظهار کرد: ۶۹ هزار و ۲۷۰ ولادت، ۱۶ هزار ۹۹۹ وفات، ۴۰ هزار و ۳۲۲ ازدواج و ۶ هزار و ۷۰۶ مورد واقعه طلاق را طی ۱۰ ماه اول در سیستم ثبت کردیم.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان تصریح کرد: در خصوص کار ملی هوشمند یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را ثبت نام کردیم که از این بین ۸۰۰ هزار مورد به مردم تحویل شده ولی کلا ۳ میلیون ۴۰۰ هزار کارت ملی افراد بالای ۱۵ سال باید تعویض شوند.

مریدی بیان کرد: دو میلیون و ۱۰۰ هزار کارت باقی مانده که باید امسال یک میلیون را کارت می دادیم که بیشتر از تعهد خود عمل کرده بودیم و تعداد باقی مانده را در دو سال آینده انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: کارت های قدیمی تا پایان سال ۹۶ تمدید شده و هنوز ضرب الاجلی برای دریافت کارت های ملی هوشمند صورت نگرفته ولی توصیه می کنیم تا مردم هرچه سریعتر قبل از تعیین این مدت زمانی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مریدی یادآور شد: پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند رایگان است و با مراجعه به سایت ثبت احوال می توانند این کار را برای خود انجام دهند اما هزینه هر کارت ملی هوشمند ۲۰ هزار تومان است که به خزانه داری کل کشور صادر می شود و هزینه پستی نیز که کارت را به مردم می رسانند ۹ هزار تومان است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان در پایان با تأکید و یادآوری دوباره نسبت به اینکه پیش ثبت نام در کل کشور و استان خوزستان رایگان است، گفت: هزینه فعال سازی در ثبت احوال رایگان و در دفاتر پستی دو هزار تومان است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.