شرایط جوی نامساعد سبب تاخیر در پروازهای مشهد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: عوامل اصلی تاخیر در پروازها، شرایط جوی و کمبود دستگاه های یخ زدایی بوده است.

مقصود اسعد سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاخیر طولانی مدت پرواز های فرودگاه مشهد اعلام کرد: بارش برف سنگین سبب بسته شدن باند و ایجاد تاخیر در پروازها و یخ زدگی عمده هواپیما ها شده بود.

وی با اشاره به علت مسافرگیری هواپیماهای یخ زده در فرودگاه مشهد بیان کرد: کمبود دستگاه‌های یخ زدایی از هواپیماها و ایجاد صف طولانی از هواپیماهای یخ زده در باند ، موجب شد تا روند پرواز به درازا بکشد . همچنین به سبب اینکه هواپیما بلافاصله بعد از یخ زدایی باید پرواز خود را از سر گیرد مسافران مدت زیادی در داخل هواپیماها ماندند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با توجه به اینکه عوامل اصلی تاخیر دار شدن پروازها شرایط جوی و کمبود دستگاه‌های یخ زدایی بوده است، ادامه داد: براساس مقررات پروازهایی که به موجب شرایط جوی دچار تاخیر و یا لغو پرواز خواهند شد، ایرلاین‌های ذیربط ملزم به پرداخت و یا بازگرداندن بهای بلیت به مسافران نخواهند بود.

سامانی در خصوص برخی شایعات مبنی بر امنیتی شدن پرواز مشهد-تهران تصریح کرد: برخی از مسافران از پرواز منصرف شده و به سبب اینکه شرکت های هواپیمایی ملزم تخلیه بار این افراد هستند این امر هم موجب دامن زدن به تاخیر پرواز مشهد- تهران شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار