اهواز؛

برتری خوزستان در ثبت وقایع حیاتی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان نرخ ازدواج در استان را بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد.

برتری خوزستان در ثبت وقایع حیاتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ جمال عالمی نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان از جایگاه برتر استان  در کشور در زمینه ثبت وقایع حیاتی ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: استان خوزستان جایگاه خوبی در ثبت وقایع دارد و در این مورد 4 سال متوالی جایگاه برتر خود را حفظ کرده است.

وی تصریح کرد: خوزستان در بحث عمر متوسط در جایگاه خوبی است و بعید می‌دانم  که درصد فوت در استان کمتر از میانگین کشوری باشد که این در نوع خود قابل توجه و تأمل می باشد.

عالمی نیسی با تاکید بر اینکه ولادت در خوزستان بالای میانگین کشوری است گفت: با توجه به  روند رو به رشد پیر شدن جمعیت در جهان خوزستان در مشوق های افزایش زاد و ولد رتبه خوبی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان با اشاره به آمار طلاق در استان و کشور اذعان داشت: این آمارها نشان می‌دهد استحکام بنیان خانواده ضعیف شده و ازدواج‌ها بر اساس شناخت قبلی انجام نشده است.

وی در پایان با بیان اینکه میانگین نرخ ازدواج خوزستان نیز بالاتر از میانگین کشوری است ابراز امیدواری کرد: این نرخ همچنان افزایش پیدا کند چرا که عامل ازدواج سبب تکمیل دین و شرایطی را فراهم می‌کند تا جامعه‌ای عاری از ابتذال و آسیب‌های اجتماعی داشته و جوانان به سمت تشکیل خانواده سوق پیدا کنند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.