ایلام؛

120هزار ایلامی زیر پوشش برنامه اجتماع محور پیشگیری ازاعتیاد

مدیر کل بهزیستی استان گفت: 120هزار نفر از مردم استان زیر پوشش برنامه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد قرار خواهند گرفت.

120هزار ایلامی زیر پوشش برنامه اجتماع محور پیشگیری ازاعتیاد
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛فرهاد قیصربیگی بیان کرد: در رویکرد جدید این اداره کل برای مقابله با معضل اعتیاد موسسه های غیر دولتی در قالب برنامه اجتماع محور ورود جدی پیدا کرده و 30 موسسه در 30 محله استان فعالیت دارند.
 
وی با بیان اینکه از این تعداد 20 محله در مناطق شهری و 10 محله در مناطق روستایی زیر پوشش این طرح قرار می گیرند اظهارکرد: در این طرح موسسه های مردم نهاد با حضور در این محله ها افراد با نفوذ و امین را شناسایی و پس از نیاز سنجی منطقه کارهای مداخله ای پیشگیری از اعتیاد را اجرا خواهند کرد.
 
وی اجرای طرح غربالگری پیشگیری از مواد مخدر را از دیگر برنامه های این اداره کل برای مقابله با اعتیاد عنوان کرد و افزود: بر این اساس یک هزار کودک مضطرب در مهدهای کودک شناسایی و کارهای مداخله ای نظیر مشاوره، و حمایت از خانواده های آنان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
مدیر کل بهزیستی همچنین از اجرای طرح مشارکت دانش آموزان در برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 10مدرسه شهر ایلام خبر داد وتاکیدکرد: در این طرح نیز با مشارکت آموزش و پرورش یک هزار دانش آموز زیر پوشش آموزش قرار خواهند گرفت.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.