3 و 4 اسفندماه؛

برگزاری کنگره بین المللی جندی‌شاپور

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور از پذیرش 57 مقاله از مجموع 191 مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنگره خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دکتر محمدرضا عصاری در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های نخستین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور اظهار داشت: تمام هماهنگی‌های لازم برای امور اجرایی و برگزاری کنگره انجام شده است و امیدواریم با هماهنگی و شرایط آب ‌وهوایی مناسب کنگره به شکل مناسبی برگزار شود.

وی با اشاره به اتمام مهلت ارسال مقاله به کنگره حدود 10 روز پیش، تصریح کرد: در مجموع 191 مقاله در دبیرخانه کنگره دریافت شد که 57 مقاله پذیرش نهایی کسب کردند. از این تعداد نیز حدود 22 مقاله به‌صورت شفاهی در کنگره ارائه خواهند شد و حدود 25 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می‌شود.

عصاری در خصوص برنامه‌های جانبی نخستین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور، گفت: در این زمینه یک نمایشگاه در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به صنایع فراموش‌شده منطقه مانند نمدمالی و بخشی نیز به موضوعاتی مانند دفاع مقدس و آثار باستانی اختصاص دارند و در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم آثار هنری موجود در این موضوعات را به نمایش بگذاریم.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با اشاره به حفاری‌های انجام‌شده در منطقه برای دستیابی به شهر باستانی جندی‌شاپور در راستای برگزاری این کنگره، افزود: هم‌اکنون طی این حفاری‌ها و عملیات اکتشافی به آثار فیزیکی این شهر باستانی دست پیدا کرده‌اند و دیوارهای شهر قابل رؤیت است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور خاطرنشان کرد: امیدواریم کنگره نقطه شروعی برای بازخوانی میراث گرانبهای تمدنی ما باشد تا بتوانیم این میراث را برای کشورهای مختلف دنیا بازشناسی کنیم. قرار است یک موزه برای آثار و اشیای کشف‌شده مربوط به دانشگاه جندی‌شاپور باستان احداث شود و امیدواریم این اقدام به‌عنوان یکی از دستاوردهای کنگره برای منطقه با موفقیت انجام شود.
 
دکتر محمدرضا عصاری همچنین با اشاره به مهمانان دعوت‌شده به کنگره، اذعان داشت: وزرای علوم و بهداشت، رییس سازمان یونسکو، اعضای کمیته شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای فرهنگستان علوم و مسئولان استانی ازجمله مهمانان ویژه روز نخست برپایی کنگره هستند؛ همچنین در روز دوم دکتر ولایتی و دکتر مخبر رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنگره حضور پیدا می‌کنند. علاوه بر مهمانان داخلی، محققان خارجی نیز برای ارائه مقالات و پژوهش‌های خود در کنگره شرکت می‌کنند.

کنگره ملی جندی شاپور سوم و چهارم اسفند‌ماه جاری در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.