داورزنی: فدراسیون قایقرانی با دو سکاندار اداره می شود/ فدراسیون آسیایی در مورد تیم هاکی روی یخ متخلف است

با توجه به اینکه وحید مرادی و غلامرضا امینی هر دو در فدراسیون قایقرانی فعالیت می‌کنند باید بگویم که این فدراسیون دارای دو سکاندار و شرایط خوبی است.

فدراسیون قایقرانی ما دو موتوره است/داورزنی معاون وزیر وزرش و جوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون قایقرانی اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا و المپیک انتقادی که از قایقرانی داریم این است که حضور پررنگ تری در المپیک 2020 داشته باشند و نکته دیگری که وجود دارد این است که بتوانیم از ظرفیت‌های ایران استفاده کنیم و در رشته‌های آبهای آرام و آبهای خروشان پیشرفت کنیم و جایگاه متعددی را از نظر آب و هوایی و امکانات و ظرفیت‌های دیگر بدست بیاوریم.

وی افزود: نگاهی که به فدراسیون داریم نگاهی رو به جلو است و باید شرایطی را فراهم کنیم تا از برنامه‌ها حمایت شود. اگر چه دولت ظرفیت محدودی دارد اما به قایقرانی کمک کنیم تا به توسعه و خود کفایی برسند اگر چه برخی از نقاط کشور خشکند و برخی دیگر از مناطق از آب محروم می شوند.

داورزنی در خصوص 11 پرونده تخلف فوتبال اظهار کرد: داشتن 11 پرونده تخلف در فوتبال طبیعی است. یکی از دغدغه‌های ما در فوتبال این است مشکلی به وجود نیاد و شرایطی رخ ندهد که موجب کسر امتیاز باشگاه‌ها شود اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود مکانیزم رفتارهایی است که در باشگاه‌ها به راه افتاده است و مدیر عامل هر کدام از باشگاه‌ها به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند. چند بار این مسئله ذکر شده است که با کمک دولت در مجلس برنامه باشگاه‌ها شکل عملیاتی پیدا کند و عملکرد باشگاه‌ها قانون‌مند شود. همین رفتارهای ناهنجار موجب بی علاقه گی حضور بعضی در این باشگاه‌ها شده است.

وی گفت: باید به این مسئله به عنوان کار جدی نگاه کنیم و در باشگاهها مکانیزمی را فراهم کنیم که دخل و خرج باشگاه‌ها بهتر و شفاف‌تر شود.

داورزنی در خصوص نداشتن سرمربی برای تیم‌ملی بسکتبال اعلام کرد: وزارت ورزش نمی‌تواند در کار فدراسیون دخالت کند اما قطعا رئیس فدراسیون بسکتبال یکی از دغدغه‌هایش نداشتن سر مربی برای تیم بسکتبال است که قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا و در المپیک2020 حضور داشته باشد و اگر در حوزه تیم میلی نوجوانان یک ثباتی به وجود نیاورد وزارت ورزش بیشتر جنبه حمایتی را در این فدراسیون ایفا می‌کند.

وی در خصوص بازداشت امیر حسینی بیان کرد: اتفاقی که در گذشته افتاده برای هیچکدام از ما خوب نیست زیرا منجر به شکایت مهر علیزاده از امیر حسینی شده است و امیدوارم که مهر علیزاده با توجه به حکمی که قاضی برای امیر حسینی بریده است کوتاه بیاید و ما تلاش خواهیم کرد که این موضوع حل شود و حق مهر علیزاده گرفته شود اما خیلی زود به این مسئله ورود نخواهیم کرد.

وی در خصوص ادامه فعالیت طاهری در باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: وی هم اکنون در حال ادامه فعالیتش در این باشگاه است و تلاش می‌کند به نحو احسن حضور داشته باشد. امیدوارم باشگاه تصمیماتی را بگیرد که ثبات بیشتری را داشته باشد و این بلاتکلیفی برطرف شود زیرا نوع ساختار باشگاه به گونه‌ای است باید شود که با فیفا هماهنگ‌تر شو دو در همه زمینه‌ها تلاش کند و استانداردها را به جا آورد.

وی در خصوص بازنشسته شدن کفاشیان گفت: هر حکمی که قانون وضع کند انجام می‌شود حتی اگر در فدراسیون مغایرتی به وجود آید.

وی افزود: تدوین برنامه المپیک 2020 اهمیت ویژه‌ای دارد و با توجه به اینکه منابع دولت محدود است و فعالیت‌های متعددی در کشور باید صورت گیرد باید فعالیت‌هایمان را افزایش دهیم  و انتظار افق‌های بهتری را داشته باشیم و نباید نگاهمان به منابعی باشد که دولت ارائه می‌دهد. همچنین باید ارگانهای مختلف کشور دراین زمینه به ما کمک کند.

 داورزنی در ادامه گفت: غلامرضا امینی سالها در نیروی زمینی فعال بوده است به همین خاطر از وی می‌توان استفاده خوبی برای پیشرفت در این رشته کرد و تعامل منطقی با وزارت نیرو بخشهای مختلف فعال در کشور داشت تا اگر هدف گذاری برای بازی‌های آسیایی و المپیبک باشد با همت و تلاش به موفقیت برسیم  و از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم زیرا در بخش های مختلف این قابلیت وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم از بخش‌های مختلف کشور استفاده و ارزیابی کنیم مانند کشورهایی چون ایتالیا و صربستان که از همه راههای آبی‌شان برای قایقرانی بهره می‌گیرند در 4 سال آینده جزء برترین‌ها خواهیم بود و اگر ورزشکاران نوجوانمان را خوب پرورش دهیم برای حضور در بازی‌های آسیایی 2022 و 2024 روی آنها کار خواهیم کرد و در آینده نتیجه خوبی می‌گیریم تنها شعار ما در این را ه باید این باشد که اگر بخواهیم می‌شود.

داورزنی در خصوص تغییر در مدیریت باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: بحث من نوع ساختار است و بهتر است درباره افراد صحبت نکنیم باید شرایط باشگاه‌های ما طوری بشود که بر اساس استانداردهای AFC و فیفا باشد.

داورزنی درباره بازنشسته‌های ورزش گفت: درباره همه بازنشسته‌ها بر اساس حکم قانونی که به ما ابلاغ بشوند، عمل می‌کنیم.

معاون وزیر ورزش درباره اتفاقات افتاده برای تیم هاکی در بازی‌های زمستانی گفت:  من به طور کامل در ریز ماجرایش نیستم اما آن چه مشهود است تخلف خود فدراسیون آسیایی است که برای ورزشکاران ما آی دی کارت صادر کرد البته ای کاش این سوال را از آقای شهنازی می‌پرسیدید او بیشتر از من ماجرا را می داند آن طور که من می‌دانم اگر امکان شرکت برای ورزشکاران وجود نداشته باید از ابتدا این موضوع بیان می‌شد نه این که ورزشکاران آی دی کارت بگیرند اما از دور مسابقه‌ها حذف شوند اولین بحث پیش آمده همین است و میزبان باید پاسخگو باشد.

وی درباره انتخابات فدراسیون‌ها بیان کرد: ‌انتخابات هندبال ۱۷ اسفند ماه برگزار می‌شود و اسامی نامزدها امروز اعلام شد. دهه دوم فروردین انتخابات ژیمناستیک را داریم و تا سال آینده 16 فدراسیون دیگر نیز دوران ریاست‌شان تمام می‌شود و انتخابات دارند آیین‌نامه جدید انتخاباتی نیز تا چند روز دیگر ابلاغ خواهد شد.

او در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال پاسخگوی مسائل باشگاه‌ها است، بیان کرد: فدراسیون مسئول و پاسخگو است به نظر من اتفاق‌هایی که برای باشگاه‌ها افتاده به نظام باشگاه‌داری برمی‌گردد ما در این سال‌ها شاهد بودیم که باشگاه‌ها ثبات مدیریتی نداشتند و مدیران‌شان خیلی زود تغییر می‌کردند نتیجه‌اش می‌شود این تعداد پرونده که در فیفا وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار