یزد؛

نقش رسانه ها در علاقه مندی جوانان و نوجوانان به مطالعه مفید

نویسندگان و مؤلفان نیز باید کتاب‌هایی با محتوای ارزشمند به مخاطبان خود عرضه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در یزد گفت: فعل کتابخوانی به تنهایی کافی نیست و آنچه در کتابخوانی حائز اهمیت است، دریافت‌های صحیح از کتاب است.

وی افزود: درک و فهم مطالب کتاب، کسب دانش و تجارب ارزنده از مطالعه یک کتاب، شناخت محیط پیرامون و ... در کتابخوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین علاوه بر اینکه کتابخوانان باید برای مطالعه ارزش و اهمیت قائل شوند، نویسندگان و مؤلفان نیز باید کتاب‌هایی با محتوای ارزشمند به مخاطبان خود عرضه کنند.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: البته ترویج این فرهنگ با بخشنامه و دستورالعمل امکان پذیر نیست بلکه کتابخوانی باید به دنبال فضاسازی در جامعه در بین مردم نهادینه شود.

میرمحمدی از رسانه ها به عنوان ابزارهای اثرگذار برای ترویج یک فرهنگ یاد کرد و افزود: رسانه ها کارآمدترین مروجان برای کتابخوانی و بیان ارزش‌های کتاب در رسانه ها هستند.

وی عنوان کرد: رسانه ها می توانند با اثرگذاری که در جامعه دارند، جوانان و نوجوانان را به مطالعه مفید علاقمند کنند و البته رسانه های مجازی نیز در این راستا نقش مهمی ایفا می کنند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.