اهواز؛

توسعه خدمات سواد آموزی در دزفول

رئیس آموزش و پرورش دزفول از توسعه خدمات آموزشی با هدف گسترش خدمات و تأمین نیازهای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان خبر داد.

توسعه خدمات سواد آموزی در دزفولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عبدالمحمد جرجانی، رئیس آموزش و پرورش دزفول اظهار داشت: حوزه آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین عناصر رشد و تعالی خدمات فرهنگی و اجتماعی کشور بوده و باید برای تقویت آن تلاش و برنامه ریزی کرد.

وی افزود: با همکاری بخش‌های مختلف شهری و روستایی، امسال طرح‌های گسترده‌ای در حوزه آموزش و پرورش دزفول به اجرا می‌رسد، خدمات این حوزه در شهرستان توسعه می‌یابد و نیازهای دانش آموزان واحدها و مقاطع مختلف تحصیلی تأمین می‌شود.

جرجانی تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته، بیش از 300 دانش آموز در شهرستان از ادامه تحصیل بازمانده‌اند که با همکاری بخش‌های مختلف باید به دنبال کاهش این میزان در شهرستان باشیم.

رئیس آموزش و پرورش دزفول بیان داشت: هم چنین طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیش از 40 درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این شهرستان پس از ترک تحصیل وارد باز کار شده‌اند که این مقوله بیانگر لزوم توجه به وضعیت اقتصادی دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: کشاورزی و تولیدات مختلف آن، مهم ‌ترین ظرفیت دزفول در حوزه اقتصاد و اشتغال است، در صورت توجه مناسب به این حوزه ضمن تقویت توان اجتماعی زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی فراهم می‌شود.

عبدالمحمد جرجانی اذعان داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، میانگین برخورداری شهروندان از خدمات سواد آموزی، حدود 50 درصد از جمعیت کشور بوده که این میزان، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به بیش از 94 درصد از  جمعیت افراد 10 تا 50 سال، افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و خدمات حوزه سواد آموزی، یکی از مهم‌ترین عناصر تحقق اهداف اجتماعی و فرهنگی ما هستند که باید بیش از گذشته زمینه رشد و تعالی خدمات آن را فراهم کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.