سازمان ملل حمله تروریستی در پایتخت سومالی را محکوم کرد

فرستاده سازمان ملل متحد در امور سومالی حمله تروریستی در بازاری در موگادیشو را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرستاده ارشد سازمان ملل متحد در امور سومالی حمله تروریستی روز یکشنبه در بازاری در موگادیشو را که به کشته شدن دست کم 30 نفر و زخمی شدن بیش از 40 نفر دیگر منجر شد، محکوم کرد.

مایکل کیتینگ فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سومالی این رویداد را یادآوری بی رحمانه شیوه های ارتجاعی توصیف کرد که افراط گرایان خشن به کار می گیرند.
 
کیتینگ در بیانیه ای که در موگادیشو منتشر شد، اعلام کرد: من حمله تروریستی امروز در موگادیشو را محکوم می کنم.
 
کشتن غیر نظامیان اقدامی نفرت انگیز است و نتیجه ای در بر ندارد به غیر از آن که بی تفاوتی افراط گرایان را در قبال جان انسان ها و درد و رنج آنها یادآور می شود.
 
کشته شدگان در این حمله شامل عابران پیاده و مغازه دارانی بودند که در زمانی که این انفجار روی داد، نزدیک این بازار بودند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.
 
این حمله در حالی انجام شد که سومالی برای برگزاری مراسم تحلیف محمد عبداللهی محمد رئیس جمهور جدید این کشور آماده می شود. فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سومالی گفت: من واکنش سریع نیروهای امنیتی سومالی را می ستایم. عاملان این حمله باید به سرعت به دست عدالت سپرده شوند.
 
وی یادآور شد: ما با خانواده های قربانیان و دوستان آنهایی که کشته شدند، ابراز همدردی می کنیم . افراط گرایان اخیرا حملات خود را علیه نیروهای امنیتی و نظامی سومالی و نظامیان اتحادیه آفریقا افزایش داده اند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار