اکبریان در موافقت با بودجه 96:

توجه بودجه 96 به محیط زیست و حمل و نقل از امتیازات ویژه آن است

نماینده مردم کرج گفت: توجه به حمل و نقل ریلی، آب، محیط زیست، راه و کمک به صندوق‌های بازنشستگی از امتیازات ویژه بودجه سال 96 است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در موافقت با کلیات بودجه سال 96 در صحن علنی امروز دوشنبه 2 اسفندماه با تأکید بر اینکه دولت و کشور امروز با محدودیت‌های مالی مواجه است، گفت: امروز در بحث عمرانی، تحقیقی و پژوهشی، سیستم‌های همسان‌سازی حقو‌ق‌های کارکنان و کارمندان با کمبود منابع مواجه هستیم.

وی ادامه داد: تنها 166 هزار میلیارد تومان بودجه به منظور حقوق و دستمزد، 48 هزار میلیارد تومان برای یارانه، 12 هزار میلیارد تومان برای سود مشارکت در نظر گرفته شده است لذا دیگر چه بودجه‌ای می‌ماند تا به قسمت‌های دیگر اختصاص داده شود.

اکبریان تأکید کرد: آموزش و پرورش به گردن ما حق دارد اما بسیاری از سازمان‌ها و کارگران حقوق پایینی دارند، آیا تاکنون فکر کرده‌اید که درآمد دولت را بالا ببریم یا تنها گفته‌ایم بودجه فلان جا کم است.

وی بیان داشت: ابتدا باید این چراها را پاسخ داد، دولت و مجلس دست به دست هم داده و درآمد ملی کشور را بالا ببرند. آیا درآمد دولت از نفت و مالیات و همچنین فروش اموال 226 هزار میلیارد تومان شده است که سال آینده هم توقع افزایش داشته باشیم؟

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: باید واقعیت‌ها را در نظر گرفت و بعد قضاوت کرد، وظیفه مجلس تنقیح قوانین و روان‌سازی شرایط سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور است و تا زمانی که تنها به دنبال آن هستیم که دولت برای ما شغل و کار راه بیاندازد کشور همین گونه خواهد ماند لذا باید ابتدا تفکرات را اصلاح کنیم و مجلس و دولت اختیارات را به بخش خصوصی واگذار کنند.

اکبریان با اشاره به ویژگی‌های مهم بودجه سال 96 گفت: توجه به حمل و نقل ریلی، آب، محیط زیست، راه و کمک به صندوق بازنشستگی از مهمترین امتیازات بودجه سال 96 است اگرچه صدها اولویت دیگر مهم در کشور وجود دارد اما نمی‌توان همه را انجام داد.

وی بیان داشت: اجازه استفاده از شرایط فاینانس را باید درنظر گرفت تا از امکانات آن استفاده کرد زیرا با پول دولت و این موجودی نمی‌توان کار زیادی انجام داد.

نماینده مردم کرج تصریح کرد: تخصیص 30 درصد از منابع حاصله از فروش نفت به صندوق توسعه ملی، استفاده از منابع صندوق تا 300 میلیارد تومان بابت پرداخت تبصره 4 بند الف، اعطای تسهیلات به بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات به مبلغ 400 میلیارد تومان برای تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین اجازه انتشار اوراق مشارکت تا 950 میلیون دلار از دیگر امتیازات بودجه سال 96 است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: موظف کردن دولت به هوشمند کردن گمرکات و عدم دخالت انسان یکی دیگر از مواردی است که در بودجه به آن توجه شده زیرا گاهی استرداد مواد و قطعات روزها و ماه‌ها در گمرک به طول می‌انجامد.

اکبریان پرداخت پاداش بازنشستگان از بند (ب) تبصره 12 بودجه سال 96 را در کنار پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی از امتیاز مهم بودجه سال 96 برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های کشور باید درست شود، گفت: پرداخت وام برای کشاورزان با تقویت صندوق کشاورزی، هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه برای اشتغال جوانان، تکلیف به بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج و راه اندازی سامانه شفاف‌سازی پرداخت حقوق‌ها نیز در بودجه سال 96 دیده شده است.

نماینده مردم کرج با اشاره به مصوباتی که در زمان سفر مقام معظم رهبری  و رئیس جمهور به برخی شهرها نیز تأکید کرد: بسیاری از این مصوبات هنوز اجرایی نشده که براساس بودجه سال 96 اجرایی خواهد شد، همچنین در کشور پروژه‌های نیمه تمام بسیاری وجود دارد و دیگر نمی‌توان پروژه‌های جدید را کلنگ زد لذا این‌ها باید به اتمام برسد.

وی در ادامه افزود: تأمین اعتبارات اقتصاد مقاومتی در سال 96، واگذاری 10 درصد خدمات حقوقی به بخش خصوصی با هدف کاهش تصدی‌گری دولت، افزایش سقف مالیات برای کارکنان دولت و بخش خصوصی البته معافیت مالیاتی برای افرادی که تا 2 میلیون تومان حقوق می‌گیرند یکی دیگر از امتیازات بودجه سال 96 است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید کشور را با توجه به توسعه معادن و نه صنعت اداره کرد، تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی و توجه به بیمه و بهداشت و همچنین تجهیز بیمارستان‌ها به وسایل مدرن، توجه به شرکت‌های دانش بنیان نیز در بودجه سال 96 مورد توجه قرار گرفته است.


انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار