رضا آریایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«خط پا» مجموعه‌ای از عاشقانه‌ها و اندیشه‌های جوانی من است

اولین آلبوم من در ژانر پاپ کلاسیک «خط پا» بود که اکثر آهنگسازی‌های آلبوم را خودم بر عهده داشتم.

ویرایش شود//«خط پا»؛ یکی از نامزدهای جایزه باربدرضا آریایی خواننده در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ارتباط با آلبوم خود گفت: آلبوم «خط پا » اولین آلبوم من در ژانر پاپ کلاسیک بود که اکثر آهنگسازی‌های آلبوم را خودم بر عهده داشتم، درابتدا قصد آلبوم دادن نداشتم و بیشتر در قسمت آکادمی و علمی موسیقی مشغول فعالیت بودم اما توسط یکی از اقوام نزدیکم، این انگیزه و پشتوانه در من ایجاد شد و جمع آوری آلبوم از آبان ماه ۹۴ با مدیریت برنامه  مهدی کاظمی شروع شد.

وی ادامه داد: تمام اشعاری که در آلبوم خط پا استفاده شده‌اند توسط شاعران بنام و چیره دست کشورمان سروده شدند و در تمام مراحل سرایش ترانه ها ، درکنار شاعران بوده ام تا اگر جایی نیاز به هجای بلند و یا کوتاه بود شعر را تغییر دهیم و برای اینکه فضای اشعار با موسیقی همراه و همگون باشد جلسات زیادی با ترانه سراهای آلبوم داشتم. در آلبوم خط پا سعی براین بود تا اصالت و نوآوری رو با هم ترکیب کنیم حضور ترانه سراها و تنظیم کننده های درجه یک به این مهم کمک شایانی کرد.

این خواننده جوان پیرامون آهنگسازی آلبوم «خط پا» اظهار داشت: شش اثر اول آلبوم را خودم آهنگسازی کردم و آهنگسازی دو اثر بر عهده محمد رضا چراغعلی بود. تنظیم کننده های آلبوم هر کدام در نوع خود در کشورمان کم نظیر هستند؛ به عنوان مثال حسین سالاری مقدم که تنظیم دو اثر در آلبوم به عهده ی وی بود یکی از خواص و خوبان تنظیم در کشورمان هستند.  

آریایی تصریح کرد: آلبوم «خط پا» مجموعه ای از عاشقانه ها ، عواطف و اندیشه های دوران جوانی من هستند که با همکاری دوستانی با اخلاق و کادری متخصص جمع آوری و عرضه شده است. اولین ترانه ی آلبوم خط پا را خودم سرودم ، بنیامین سربندی دومین ترانه ی آلبوم (کشتی شکسته ) را سرود و سپس مشاور ادبی آلبوم قادر طراوت پور سایر ترانه سراهای آلبوم (محمد علی بهمنی-فاضل نظری-اهورا ایمان ) را به همکاری دعوت کرد. آلبوم خط پا مرهون تلاش های شبانه روزی و قلبی دوستان و همکاران زیادی بوده که من به عنوان یک نفر از این تیم در آلبوم حضور داشتم. صمیمانه از تمام افرادی که در طول پروژه با من همکاری داشتند سپاسگزارم.
 
لازم به ذکر است؛ چاپ اول آلبوم توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در اسفندماه ۹۴ و چاپ دوم آلبوم نیز در اردیبهشت ۹۵ انجام شد. «خط پا» در سی و دومین جشنواره بین المللی موسقی فجر جزو نامزد های نهایی جایزه باربد شد.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار