ارومیه؛

رتبه نخست آذربایجان غربی در تعداد واحدهای پژوهشی صنایع

آذربایجان غربی از نظر تعداد واحدهای پژوهشی صنایع رتبه نخست کشوری را داراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تاکید بر طرح ریزی ارتباط بیش از پیش صنعت با دانشگاه در استان اظهار داشت: این موضوع در چند مرحله از جمله ایجاد فرهنگ تحقیق و توسعه انجام شده است.

علی حضرتی افزود: ایجاد واحدهای آرندی در واحدهای تولیدی استان صورت گرفته است و خوشبختانه با راه اندازی نزدیک 50 واحد تحقیق و توسعه، به رتبه نخست کشور دست یافته ایم.

وی با اعلام اینکه هم اکنون دانشگاه صنعتی و ارومیه با یکدیگر ارتباط یافته و به صورت مشترک بازدیدهایی را از 20 واحد تولیدی ارومیه انجام داده اندگفت: هم اکنون براساس بند"س"ماده 31 قانون رفع موانع تولید، واحدهایی که قرارداد پژوهشی با دانشگاه ها داشته باشند از 10 درصد تخفیف مالیاتی برخوردار می شوند.

حضرتی بیان کرد: علاوه بر آن هم اینک چهار واحد تولیدی استان آذربایجان غربی دارای قرارداد پژوهشی با دانشگاه ها هستند.

وی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در حال حاضر به برنامه کارآفرینی ورود کرده و در راستای جذب سرمایه گذار برای مدرسه کسب و کار اقدام می کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از نوشتن تک پودمان های متناسب با نیاز حوزه صنعت، معدن و تجارت با تشکیل تیم های تخصصی خبر داد و افزود: علاوه بر آن، رشته های جدید مورد نیاز حوزه صنعت و معدن در این دانشگاه ایجاد می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.