برگزاری بیست ونهمین یادمان حیدر یغما در نیشابور

یادمان بیست ونهمین سالگرد حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری در تالار ادیب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابوربرگزار می‌شود.

برگزاری بیست ونهمین یادمان حیدر یغما در نیشابوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رمضانعلی بیات مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: «نیشابور» به تاریخ معاصر و گذشته خویش افتخار می‌کنند که در دامن این دشت فراخ بینالود بزرگانی همچون حیدر یغما را پرورانده که سالیان سال پس از فوت شان باعث عزت و افتخار این خاک گهرخیز گردیده اند.

وی افزود: حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری ازشاعران نامی معاصر نیشابور بود که تا آخرین لحظات عمر پربرکت خویش شعر وادب را گسترش داد و با مدد تنی چند ازفرهیختگان شهربا راه اندازی «انجمن ادیب» در نیشابور راه را برای ورود جوانان به این عرصه گشود که ثمره آن سخنوران و شاعران جوان و برجسته‌ای را درسطح ملی وبین المللی تشکیل می‌دهند.

مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور خاطرنشان کرد: یادمان بیست ونهمین سالیادحیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری درروز چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ ساعت ۶ بعداز ظهر در محل تالار ادیب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار می‌گردد.

بیات یادآورشد: تمامی شاعران، دوستان ومردم فرهنگ دوست استان خراسان رضوی و نیشابور که علاقمند به زنده یادحیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری هستند ومی خواهند شعر، مقاله و خاطره‌ای را از وی بشنوند وببینند در این مراسم شرکت فرمایند.

گفتنی است حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری در سال ۱۳۰۲ در قریه صومعه از روستاهای بخش مرکزی نیشابور دیده به جهان گشود و دوران کودکی خود را در این روستا سپری کرد.

یغما در طول ۲۴ سال دوران شاعری خویش بیش از ۴۰ هزار بیت شعر در قالب‌های غزل، قصیده، مثنوی، ترکیب بند، شعر محلی و رباعی سرود که آخرین شعر وی سه روز قبل از وفاتش سروده شد.

سرانجان این شاعر نیشابوری در دوم اسفنده ماه ۱۳۶۶ چشم از جهان فرو بست و اهالی فرهنگ دوست و شاعر پرور نیشابور وی را طی مراسمی با شکوه تشییع نموده و در مکانی میان آرامگاه خیام و عطار به خاک سپردند و مقبره‌ای بر آن بنا نهادند.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار