امدادرسانی به 112 هزار نفر در سیل اخیر / قربانی شدن 6 نفر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر عملیات سیل و آبگرفتگی در 14 استان سیل زده را تشریح کرد .

امدادرسانی به 112 هزار نفر در سیل اخیر / قربانی شدن 6 نفرمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان ، با اعلام این خبر اظهار داشت: از تاریخ 24 بهمن تا ساعت 6 صبح امروز (دوشنبه ) 14 استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی ، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد متاثر از سیل و آبگرفتگی شدید شدند .

وی با اشاره به امدادرسانی 645 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین ، افزود : تاکنون به 112 هزار نفر امدادرسانی شده و 22 هزار و 880 نفر اسکان اضطراری یافتند .

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت : به دنبال وقوع سیل اخیر  ، 6 نفر (خواف:1 ، شیراز:1 ، جهرم:1 ، تایباد:1 ، دشتستان:1 ، جیرفت:1 ) جان خود را از دست دادند و 3 نفر نیز (تایباد:1 ، ساردوئیه:1 ، بستک:1 ) مفقود شدند .

سلیمی با اشاره به نجات یافتن 98 نفر ، بیان داشت : 5 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند .

این مقام مسئول با بیان اینکه 173 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده ، گفت : همچنین در عملیات یاد شده ، تخلیه و اسکان اضطراری 2 هزار نفر دهستان ریزآب ، نی ریز ، تخلیه اضطراری 30 روستا و شهر در ریگان، بم فهرج و بردسیر ، تخلیه و اسکان اضطراری 4 هزار و 500 نفر در روستای خیر آباد ( تایباد ) و کمک به تخلیه اضطراری 7 هزار و 500 نفر از افراد در معرض خطر پایین دست بند خاکی محمد آباد (جهرم ) صورت گرفت.

وی تصریح کرد : امدادرسانی در 5 استان فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و عملیات جستجوی مفقودین در روستای کرات و تایباد ادامه دارد .

انتهای پیام /ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.