اسامی داوران ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اعلام شد

هفت داور در بخش فیلم‌های داستانی، پویانمایی و مستند و سه داور در بخش فیلمنامه‌نویسی، آثار پذیرفته شده در ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان را قضاوت خواهند کرد.

اسامی داوران ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اعلام شد
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم حسنات؛ در نشست خبری «رسول صدرعاملی» دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با اهالی رسانه که صبح امروز در اصفهان برگزار شد، اسامی داوران این دوره جشنواره اعلام شد.
 
براین اساس، در این دوره و در بخش فیلم (آثار داستانی، پویانمایی و مستند)، آیدا پناهنده، فریدون خسروی، خسرو دهقان، بهرام عظیمی، کیانوش عیاری و محمد کارت آثار برگزیده را داوری خواهند کرد.
 
همچنین عطیه سلطانی، جابر قاسمعلی و هادی مقدم‌دوست به عنوان داوران بخش فیلمنامه‌نویسی کار داوری آثار برگزیده این بخش را برعهده خواهند داشت.
 
داوران بخش فیلم ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان عبارتند از:
 
آیدا پناهنده: کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس، متولد تهران و دارای مدرک کارشناسی در رشته فیلمبرداری و کارشناسی‌ارشد در رشته سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی چندین فیلم کوتاه داستانی، مستند، ویدئویی و تله فیلم را در کارنامه دارد. «ناهید» اولین ساخته بلند سینمایی او به شمار می‌رود که در جشنواره فیلم کن موفق ظاهر شد و به عنوان استعداد جوان جشنواره نتخاب شد. از او امسال «اسرافیل» در جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.
 
فریدون خسروی: دانش‌آموخته عکاسی از دانشگاه هنر تهران، آغاز فعالیت هنری از سال 64. نویسنده کتاب‌های مختلف در زمینه رمان، فیلمنامه، نمایشنامه و آثار تحقیقی، ساخت مجموعه مستند تلویزیونی سفر سبز در شبکه چهارم، کارگردان بخشی از مجموعه نقش عشق شبکه دوم سیما، ساخت فیلم‌های بلند رویا، نان و قلم و سوز و ساز، سریال‌های در گذر کوچ، نقش جهان و روزها و رازها و… از جمله فعالیت‌های اوست. وی همچنین بیش از دو دهه سابقه فعالیت در زمینه تئاتر دارد.
 
خسرو دهقان: منتقد سینمای ایران، متولد شهر شیراز و دانش‌آموخته‌ رشته حسابداری صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد است. وی در خصوص نگارش، ترجمه، نقد و تدریس سینما از سابقه زیادی برخوردار است. از جمله فعالیت‌های دهقان می‌توان به عضویت در شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان و هیأت موسس انجمن منتقدان خانه سینما و ریاست این انجمن، نویسنده نشریات تخصصی سینما، تدریس در مراکز فرهنگی‌ ـ هنری و دانشگاهی نظیر باغ فردوس، حوزه هنری، دانشکده سوره و دانشکده صداوسیما اشاره کرد.
 
بهرام عظیمی: کارگردان انیمیشن، فیلمنامه نویس، طراح کاراکتر و کاریکاتوریست متولد تهران. فارغ التحصیل رشته صنایع دستی از دانشگاه هنر تهران. برنده 97 جایزه ملی و بین‌المللی در رشته‌های کاریکاتور، انیمیشن، نقاشی و تصویرسازی از سال 1365 تاکنون، عضو هیئت داوران بیش از 100 جشنواره ملی و بین‎المللی انیمیشن، فیلم و کاریکاتور، نویسنده فیلمنامه فیلم‌های سینمایی آل و تهران 1500 به‌صورت مشترک. کارگردان فیلم سینمایی «تهران 1500» و کارگردانی فیلم‌های کوتاه انیمشن و فیلم‌های انیمیشن آموزشی و تبلیغاتی از سال 1372 تاکنون.
 
کیانوش عیاری: کارگردان سینمای ایران، متولد اهواز و دارای مدرک دیپلم است. عیاری فعالیت سینمایی را با ساخت فیلم‌های کوتاه 8 میلی‌متری در سینمای آزاد اهواز آغاز کرد و در دهه 60 با آغاز فعالیت در سینمای حرفه‌ای به عنوان سینماگری نوجو، بارها مورد توجه جشنواره فیلم فجر قرار گرفت و دو لوح زرین و یک سیمرغ بلورین را به دست آورد. عیاری 13 فیلم سینمایی و 3  سریال تلویزیونی در کارنامه دارد و برای فیلم‌های از جشنواره‌های معتبر خارجی برنده جوایز مهمی شده است که از آن جمله می‌توان به موفقیت «آبادانی‌ها» در سال ۱۹۹۴ از جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو و کسب جایزه پلنگ نقره‌ای آن اشاره کرد.
 
محمد کارت: مستندساز متولد شیراز، فارغ‌التحصیل از هنرستان هنرهای نمایشی، لیسانس کارگردانی سینما و عضو پیوسته انجمن مستندسازان سینمای ایران است. او ساخت فیلم‌های مستند جایی که آدم‌ها درخت می‌شوند، خون‌مردگی، بختک، معلق، سمفونی مرگ و آوانتاژ، بازی در فیلم‌های سینمایی آزادی مشروط، بیخود و بی‌جهت، بوسیدن روی ماه، عصبانی نیستم و... را در کارنامه دارد و آثار مستندش در مجامع و جشنواره‌های معتبری چون سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران، نهال، فجر و... مطرح و برگزیده شده است.
 
همچنین داوران بخش فیلمنامه‌نویسی این دوره جشنواره عبارتند از:
 
عطیه سلطانی: سینماگر و کارشناس سینمایی متولد اصفهان. او دبیری بخش نقد در دومین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره تهران و عضویت در کمیته شورای سیاست‌گذاری فیلمنامه‌نویسان استان اصفهان را در کارنامه دارد و به عنوان کارگردان، نویسنده و تدوین‌گر فعالیت سینمایی داشته و برنده جوایزی در زمینه انیمیشن شده است. سلطانی همچنین در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف فعال بوده است.
 
جابر قاسمعلی: سینماگر؛ فیلمنامه‌نویس، مدرس فیلمنامه و منتقد فیلم، متولد چالوس، تحصیلات در رشته ادبیات انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی، آغاز فعالیت حرفه‌ای در زمینه فیلمنامه‌نویسی از سال ۱۳۶۸، عضو شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران از سال ۱۳۸۰ تا 92 ، رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران از سال 89 تا 92، مدیر اجرایی بانک فیلمنامه ایران تا سال 92، عضو آکادمی داوری خانه سینما در چند دوره متفاوت، تدریس فیلمنامه‌نویسی در حوزه هنری دانشگاه سوره، دانشکده صدا و سیمای قم و برخی موسسات و فرهنگسراها، نویسندگی بیش از سی فیلمنامه (سینمایی و سریال‌های تلویزیونی)، فیلمنامه‌های سینمایی جای امن، روانی و تلفن همراه رئیس جمهور از جمله آثار او در حوزه فیلمنامه‌نویسی است.
 
هادی مقدم‌دوست: فیلمنامه‌نویس و کارگردان متولد تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام كارگردان از سال ۱۳۸۹ با فیلم «چسب زخم» آغاز كرد و از آن زمان به عنوان نویسنده، دستیار كارگردان، كارگردان و مدرس فیلمنامه نویسی در حال فعالیت است. فیلم «سر به مهر» اولین فیلم بلند مقدم‌دوست، سیمرغ بلورین بخش كارگردانی نگاه نو  مسابقه فیلمسازان اول جشنواره سی و یکم فیلم فجر را دریافت كرد.
 
ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، 15 تا 18 اسفند ماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار