ارومیه؛

رتبه نخست آذربایجان غربی در جذب افراد بیسواد

آذربایجان غربی رتبه نخست کشوری را درجذب افراد بیسواد به سوادآموزی داراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی مهاباد گفت: که به لطف خدا و عنایت استاندار و فرماندارها در همه ی شهرهای استان رتبه ی اول را در کشوررا در زمینه جذب افراد بیسواد کسب کردیم.

محمدرضا نجفی اظهار کرد: درآینده با برگزاری دوره ها ونشست های تخصصی مختلف آموزش دهنده های متبحری در امر آموزش بکار خواهیم گرفت بطوریکه برای توانمند سازی آموزش دهنده ها با جهاد دانشگاهی قرارداد بسته شده است که دراین راستا آموزش دهنده ها حدود 125 ساعت آموزش های لازم را ببینند.

نجفی یاد آور شد : پس از خراسان رضوی دومین استان هستیم که بیشترین مراکز یادگیری محلی را ایجاد کرده ایم و امیدواریم که در سال آینده بتوانیم تعداد مراکز یادگیری محلی را افزایش دهیم.

وی بیان کرد با جذب اولیای بی سواد با عملکرد خوب خود باید بذای سایر دستگاهها الگو باشیم وسعی خواهیم کرد موفقیت های خوبی را کسب کنیم.

در این جلسه، ماموستا ملا قادر سهرابی امام جمعه شهرستان مهاباد، علم را عامل اصلی ترقی هر قومی دانست و با اشاره به احادیثی از پیامبر اسلام به اهمیت علم و دانش پرداخته و اظهارداشت عامل اصلی پیشرفت جوامع علم و دانش و بصیرت است

معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مهاباد از زحمات بی شائبه پرسنل سواد آموزی شهرستان تقدیروتشکر کرد .

وی کتانی کسب رتبه اول استان در سطح کشور را نشان دهنده ی تلاش همگانی ادارات و دستگاهها مجموعه آموزش وپرورش وسواد آموزی شهرستان دانست.

فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد همه دستگاهها ونهاد ها و بخش خصوص باید در امر سواد آموزی تعامل وهمکاری همه جانبه رابا سواد آموزی وشناسی وجذب بیسوادان داشته باشند تا بیشتر از این شاهد ترقی وپیشرفت سواد آموزان وافراد بیسواد در سطح جامعه باشیم .

کامبیز شاوله معاون میر کل و مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به تاکیدات استانداری بر همکاری همه دستگاهها در امر سوادآموزی وپیگیری های استاندار و فرماندار محترم باعث شدند که رتبه ی اول را در کشور داشته باشیم واین در حالی است در شهرستان مهاباد میزان جذب سوادآموز بیش از 100% بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.