جوان بحرینی به دست نیروهای آل خلیفه کشته شد

نیروهای رژیم آل خلیفه یک جوان بحرینی را هدف گلوله قرار داده و کشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛  نیروهای رژیم آل خلیفه در ادامه سرکوب اعتراضات مردمی، یک جوان بحرینی را هدف گلوله قرار داده و کشته‌اند.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت نیروهای لباس شخصی با پشتیبانی نیروهای امنیتی بحرین صبح دوشنبه به روستای نویدرات در 10 کیلومتری جنوب منامه، پایتخت بحرین، حمله و عبدالله العجوز را بازداشت کردند.

وی گفت نیروهای بحرینی پیش از بازداشت العجوز، به وی چندین بار شلیک کردند و سپس وی را با خود بردند.

ساعاتی بعد از وزارت کشور بحرین با پدر العجوز تماس گرفته و به وی گفته می‌شود که در پاسگاه پلیس حورا در منامه حضور پیدا کند. پس از حضور پدر العجوز در پاسگاه، به وی اطلاع داده می‌شود که پسر 21 ساله‌اش کشته‌شده است.

تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که چندین خودروی نظامی و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی مقابل مجتمع درمانی سلمانیه، جایی که جسد العجوز نگهداری می‌شود، حضور دارند.

اعضای خانواده این فعال بحرینی تصاویری از خون ناشی از حمله نیروهای لباس شخصی بحرینی، پیش از بازداشت پسرشان، را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

با کشته شدن این فعال بحرینی، از ابتدای سال 2017 تاکنون شمار تلفات اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی در بحرین به 7 تن رسیده است.

به دنبال مرگ این جوان بحرینی، خیابان‌های منطقۀ نویدرات صحنۀ برگزاری اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه بود که با حضور نیروهای پلیس این اعتراضات به درگیری میان طرفین کشیده شد.

نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک‌آور تلاش کردند معترضان را متفرق کنند.

همچنین منطقۀ المعامیر نیز صحنۀ برگزاری اعتراضات مشابهی علیه رژیم آل خلیفه بود.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀ اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت، رفع تبعیض و روی کار آمدن حکومتی منتخب در این کشور هستند.

این در حالی است که رژیم بحرین با هم‌دستی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی به سرکوب اعتراضات مردمی بحرین پرداخته و با پرونده‌سازی و طرح اتهامات واهی، فعالان مدنی و سیاسی را بازداشت و به حبس طولانی‌‌‌‎مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جاگذاشته است. همچنین هزاران بحرینی هم‌اکنون در زندان‌های رژیم آل خلیفه به سر می‌برند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار