مشهد؛

ذخیره سازی میوه ومرغ شب عید / توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند ماه

سهمیه خراسان رضوی برای تنظیم بازار میوه شب عید هزار و ۵۰۰ تن سیب و ۳ هزار تن پرتقال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرهاد فرخ منش رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه کارگروه تنظیم بازار کشور، سیب و پرتقال را به عنوان میوه طرح تنظیم بازار شب عید در نظر گرفته شده است گفت:تاکنون هزار تن سیب از ارومیه و دماوند وارد استان و ذخیره سازی شده و مابقی در مرحله انتقال قرار دارد.

وی با بیان اینکه از سه هزار تن سهمیه پرتقال نیز تاکنون هزار و ۱۲۰ تن به استان منتقل و ذخیره سازی شده است، تصریح کرد: تا حد ۷۰ تا ۸۰ درصد پرتقال طرح تنظیم بازار شب عید امسال تامسون شمال است و در صورت اینکه نتیجه بررسی نشان دهد بازار کشش قیمتی دارد ۲۰ درصد مابقی از پرتقال جنوب تأمین و عرضه می‌شود.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره قیمت میوه طرح تنظیم بازار شب عید گفت: هنوز قیمت‌ها نهایی نشده است، اما آنقدر اختلاف قیمتی در مقایسه با بازار وجود دارد که برای مصرف کننده جذاب خواهد بود.

فرخ منش توزیع میوه شب عید را از ۲۵ اسفند ماه اعلام کرد و در خصوص نحوه توزیع آن در سطح بازار افزود:سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری، تعاونی‌های مصرف کارکنان دولتی از جمله مراکزی هستند که برای توزیع میوه شب عید اعلام آمادگی کردند و برای توزیع عمومی نیز با اتحادیه میوه و تره بار استان قرار است جلسه‌ای برگزار شود تا مشخص شود آیا تمایل دارند در این طرح ورود یابند تا میوه از طریق واحدهای صنفی این اتحادیه توزیع شود.

وی درخصوص میزان ذخیره‌سازی مرغ ویژه بازار شب عید خاطرنشان کرد: در حال حاضر ذخیره سازی مرغ منجمد در استان به قدری فراوان است که با پایان فروردین ماه هم امکان توزیع وجود دارد.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد:امسال مرغ منجمد با تاریخ مصرف بیش از ۳ ماهه توزیع می‌شود.

فرخ منش با بیان اینکه البته حجم و قیمت مرغ توزیعی در طرح تنطیم بازار شب عید از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور تعیین و اعلام می‌شود، گفت: مرغ‌ها تولید داخل و گرم است که فریز و ذخیره‌سازی شده است.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.