رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی؛

ایجاد شرکت چند منظوره برای ساماندهی نیروی کار کارگاه های مواد غذائی در ارومیه

شرکت چند منظوره برای ساماندهی نیروی کار کارگاه های مواد غذائی و شناسنامه دار کردن آنها در ارومیه ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جعفرصادق اسکندری در دهمین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان اظهار داشت: اتاق اصناف ارومیه باید با تشکیل جلسات و اتاق فکر، برنامه مدون را به منظور اداره امور اتاق و ارتقاء فعالیت های آن با لحاظ اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، برنامه چشم انداز و برنامه پنج ساله توسعه با تکیه بر شفافیت و روان سازی نظام توزیع، ارتقاء سطح خدمات رسانی به مردم ، کاهش هزینه های مبادلاتی از تولید تا مصرف، بهبود بهره وری فعالیت های صنفی و اتحادیه های تحت پوشش، شناسایی و رفع موانع صدور پروانه کسب ، تدوین و به همراه بودجه اصلاح شده تنظیمی سال 96 به دبیرخانه این کمیسیون ارائه کند.

وی افزود: علاوه بر آن، اتاق اصناف مرکز استان باید در زمینه بند (ب) ماده یک آئین نامه اجرایی، میزان و نحوه دریافت منابع مالی اتاق اصناف شهرستان ها، درصدی از وجوه ماده 49 قانون نظام صنفی ناشی از جرائم و تخلفات صنفی را از طریق اتاق اصناف کشور پیگیری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: از سوی دیگر اتاق اصناف مرکز استان باید به یکایک هیات مدیره های اتاق ها ابلاغ کند اگر چنانچه اعضای هیات مدیره اتحادیه دارای پروانه کسب تاریخ منقضی و یا ابطالی باشند، ظرف مدت 15 روز نسبت به ارائه تمدید پروانه کسب اعم از معتبر و فعال اقدام لازم را معمول کند.

وی تصریح کرد: از این پس به منظور حصول اطمینان لازم از وضعیت فعال بودن پروانه های هیات مدیره اتحادیه ها ، بازرسین کمیسیون به همراه نماینده کمیسیون بازرسی اتاق، نسبت به بررسی پروانه تمامی هیات مدیره اتحادیه ها اقدام می کنند.

اسکندری بیان کرد: باید ظرف یک هفته کمیته ای با حضور نمایندگانی از اتحادیه نانوایان، اتاق اصناف مرکز استان، اداره کل استاندارد و اداره نظارت بر اماکن عمومی با دعوت دبیرخانه برای بررسی و اعلام نظر در خصوص ضوابط صدور پروانه برای رسته مجتمع تولید نان تشکیل شود.

وی افزود: خوشبختانه با ایجاد شرکت چند منظوره برای ساماندهی نیروی کار کارگاه های مواد غذائی و شناسنامه دار کردن آنها، آموزش نیروی کار ماهر جدید و ارائه اقلام مواد اولیه با کیفیت و بهداشتی به کارگاه های مواد غذایی با هماهنگی اتاق اصناف موافقت به عمل آمد .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.