زارع در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت از تولیدات داخلی و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی لازمه بودجه‌‌ریزی عملیاتی است

یک عضو کمیسیون اقتصادی گفت: با حمایت از تولیدات داخلی در جهت خروج از رکود، می‌توان بوسیله بودجه‌ریزی عملیاتی اتکاء به درآمدهای نفتی را کاهش داد.

رحیم زارع
رحیم زارع عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سهم نفت در بودجه امسال افزایش یافته است، گفت: این مقدار در سال 94، 25 درصد و در سال 92، 42 درصد بود اما امسال به 36 درصد رسید.

وی افزود: اگر چه نسبت به سال گذشته سهم نفت در بودجه افزایش یافته اما در کل روندی رو به کاهش دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق دلیل افزایش سهم نفت در بودجه 96 را از بین رفتن محدودیت‌های فروش نفت دانست و خاطرنشان کرد: نرخ مالیات در شرایط رکود نمی‌تواند افزایش یابد به همین دلیل مجبور بودیم سهم نفت را فزایش بدهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی با یان اینکه طبق بند 18 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید سهم بودجه از نفت کاهش یابد، تصریح کرد:‌ به علت اینکه در شرایط رکود هستیم استثنائا این سهم افزایش یافته اما از سال‌های آینده کاهش می‌یابد، سهم صندوق توسعه ملی توسط دولت 20 درصد پیش‌بینی شده بود که ما آن را در کمیسیون تلفیق به 30 درصد افزایش دادیم.

وی با بیان این که اگر قیمت هر بشکه نفت در سال آینده کاهش یابد، 20 الی 30 هزار میلیارد تومان دولت دچار کسری می‌شود، افزود: دولت و مجلس در بودجه سال 96 قیمت هر بشکه نفت را 55 دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

زارع با بیان اینکه برای کاهش سهم نفت ابتدا باید تولید داخل حمایت شود، ادامه داد: با حمایت از تولیدات داخل و خروج از رکود، سال‌ها طول می‌کشد تا بوسیله بودجه‌ریزی عملیاتی اتکاء به درآمدهای نفتی کاهش یابد، اگر چه در بودجه 96 طبق پیوست 4 هزینه‌ها، اهداف و هزینه‌ها بر مبنای بودجه عملیاتی مشخص شده اما در حقیقت با این امر فاصله زیادی داریم اما امیدوارم با انجام کار کارشناسی هر روز فاصله ما با بودجه‌ریزی عملیاتی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاهش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار