ارومیه؛

پذیرش اولین بیمار در بخش جدید بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد

اولین بیمار در بخش تازه احداث بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد پذیرش شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛با تهیه مبدل حرارتی و تامین سیستم گرمایشی 13 واحد تک نفره زایمان طبیعی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد شرایط لازم جهت راه اندازی و پذیر ش بیماران در بخش بلوک زایمان فراهم گردید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت :طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه 93 در سطح کشور اجرا شد و یکی از برنامه های مهم این طرح برنامه ترویج زایمان طبیعی بود که با هدف ارتقا سلامت مادران و نوزادان به اجرا در آمد .

دکتر مرزنگ گفت: از جمله اهداف اختصاصی ترویج زایمان طبیعی کاهش میزان سزارین،خوشایند سازی زایمان بود که این کار از طریق بهینه سازی بلوک های زایمان و حفظ حریم خصوصی مادران انجام شد.

وی اظهار داشت: با تدوین برنامه بهینه سازی و توسعه بلوک های زایمانی در سراسر کشور سعی شد اتاق های تک نفره ایجاد شود که مادران در یک اتاق خدمت بگیرند و نیز حضور همراهان مادران برای حمایت عاطفی و روانی از این بیماران فراهم شود و توانایی کیفیت ارائه خدمات را افزایش داده که این امر در بخش بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد محقق شده است و در حال حاضر بخش بلوک زایمان این شهرستان با داشتن 13 اتاق LDR(زایمان،درد،ریکاوری) احداث شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در پایان خاطرنشان ساخت :فضای قبلی این بخش 452 متر مربع مساحت داشت و دارای تعداد 20 تخت فعال بود که با 100 درصد تعداد تخت اشغالی قادر به پاسخگویی همه نیاز های مردم شهرستان و جنوب استان نبود ولی با پیگیری های صورت گرفته توسط رئیس دانشگاه مجوز احداث بلوک زایمان با مساحت 1252 متر مربع و ارزش تقریبی 18 میلیارد ریال از وزارت متبوع گرفته شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.