وجود 447 معدن در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:در حال حاضر 447 فقره معدن در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد 270 معدن فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجاتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش 180 درصدی تعداد صدور پروانه بهره برداری از معادن طی سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
 
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 45 فقره پروانه بهره برداری، 22 فقره گواهی کشف و 21 فقره پروانه اکتشاف از معادن استان به متقاضیان صادر شده است.

وی، آزادسازی بیش از یکهزار و 200 محدوده اکتشافی بلامعارض با هدف فراهم سازی امکان ثبت محدوده جدید متقاضیان و شناسائی ظرفیت های بالقوه معدنی استان را از دیگر اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در راستای اقتصاد مقاومتی طی سالجاری بیان کرد و افزود: این اقدام باعث رونق و ایجاد مشوق های لازم برای سرمایه گذاری در امر اکتشاف شده است.

نجاتی با بیان اینکه پیگیری اجرای عملیات اکتشافی در پهنه های مربوطه از جمله اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است، گفت: نتایج اولیه این اقدام حاکی از شناسائی پتانسیل های مناسب ماده معدنی مس در شهرستان اهر است.

وی اضافه کرد: امسال در زمینه مطالعات اکتشافی در پهنه شهرستان چارایماق با تلفیق لایه های اطلاعاتی به همراه آنومالی های ژئوفیزیک و ژئوشیمیائی برای مطالعات تفصیلی که از مصوبات سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی بود، افزون بر 60 درصد پیشرفت دارد.

نجاتی، پیگیری صدور مجوز اکتشاف تکمیلی معدن طلای زالیک با عیار بالای 35 گرم در هر تن و ذخیره قطعی افزون بر 54 کیلوگرم طلای خالص در گواهی اولیه از وزارت صنعت، معدن و تجارت را از جمله برنامه های سازمان در استان طی سالجاری بیان کرد.

وی ادامه داد: از سوی برنده مزایده معدن فوق، درخواست 10 هزار تن سالانه طی طرح اکتشافی جدید به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارایه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی پیگیری موضوعات زیست محیطی معادن را از دیگر فعالیت های این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی بیان و اظهار کرد: در این ارتباط پیگیری رفع موانع زیست محیطی طرح معدن طلای زرین داغ آستاراکان و اعطای مجوز ورود ماشن آلات به انجام رسیده و مجوزهای لازم صادر شد.

نجاتی ادامه داد: همچنین پیگیری های لازم برای رفع موانع احداث واحد فرآوری معدن طلای هیزه جان با ذخیره قطعی 250 هزار تن با عیار بالای دو گرم بر تن به انجام رسید.

به گفته وی، استخراج اسمی معدن یاد شده 45 هزار تن در سال می باشد.

کل ذخایر مکشوفه این استان برابر 8/7 میلیارد تن است که سالانه به میزان 325/22 میلیون تن از آن استخراج و بهره برداری می شود.
مس، طلا، نقره، جیوه، سیلیس، گچ، آلومینا و سنگ های زینتی و قیمتی از جمله ذخایر معدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.