مشهد؛

افتخارآفرینی شاعران نیشابوری درکنگره سراسری شعر فاطمی

دو شاعران نیشابوری برگزیده کنگره سراسری شعر فاطمی در استان همدان شدند.

افتخارآفرینی شاعران نیشابوری درکنگره سراسری شعر فاطمیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،زینب نجفی، مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابور افزود: مقدمات برگزاری این کنگره از پنج ماه پیش آغاز شد و ٢ ماه پیش فراخوان کنگره اعلام و داوری آثار ارسال شده به کنگره انجام شد.

وی با اشاره به اینکه٣٠٠ اثر از ٨٠ شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شد، تصریح کرد: پس از گزینش این آثار بیش از ١٠٠ اثر برگزیده در کتاب مجموعه اشعار کنگره سراسری شعر فاطمی به چاپ رسید و این کتاب همزمان با برگزاری کنگره سراسری شعر فاطمی رونمایی شد.

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابور گفت: انتخاب اشعار فاخر در خصوص ساحت مقدس حضرت زهرا(س) و کشف استعدادهای نوظهور و حمایت از شاعران این حوزه از جمله اهداف برگزاری کنگره شعر فاطمی است .

نجفی افزود: این کنگره فضایی را ایجاد کرد تا شاعران نوظهوری که استعداد خلق آثار فاخر را دارند اما توان عرضه آثار و تدوین آن در قالب کتاب را ندارند مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: این کنگره در سه مقطع آزاد، دانش آموزی و دانشجویی - حوزوی برگزار شد که شاعران نیشابوری افسانه سادات حسینی و نرگس سادات اکرامی برگزیده کنگره سراسری شعر فاطمی استان همدان شدند.

وی اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه هایی یکی از نیازهای اساسی جامعه و بخصوص برای نسل جوان است که باید متناسب با ظرفیت‌های جامعه گسترش یابد چراکه اهل بیت(ع) ابعاد متنوعی دارند که باید به آنها پرداخته شود و باید جامعه در سایه اهل بیت(ع)قرار بگیرد.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.