دیدار تادامیچی یاماموتو و طارق فاطمی/تنش‌‌های افغانستان و پاکستان محور گفتگوها

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان امروز با دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی در رابطه با تنش‌های کابل و اسلام‌آباد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دیدار تادامیچی یاماموتو و طارق فاطمی/تنش‌‌های افغانستان و پاکستان محور گفتگوها
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان امروز با «طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی، در اسلام آباد دیدار و گفت و گو کرد.

براساس بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه پاکستان منتشر کرده، اوضاع جاری افغانستان و تلاش‌ها برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در این کشور، از جمله مهم‌ترین موضوع‌های گفت‌و‌گو میان طارق فاطمی و یاماموتو بوده است.

اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی سفر نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان به اسلام‌آباد، نگرانی‌ها از اوضاع اخیر پیش آمده میان 2 کشور پس از رویدادهای تروریستی و ناگوار هفته گذشته در پاکستان باشد.

پاکستان، افغانستان را متهم به عدم تلاش برای برخورد با تروریست‌هایی می‌داند که طبق ادعای اسلام آباد، در خاک کشور همسایه پناه گرفته‌اند و از آنجا، حملات خود علیه پاکستان را طراحی و اجرا می‌کنند.

حملات سنگین روزهای اخیر ارتش پاکستان به برخی مناطق مرزی افغانستان، موجب خشم مقامات کابل شده است.

ایرنا نوشت: در این ملاقات، 2 طرف بر ضرورت تقویت همکاری میان پاکستان و افغانستان در زمینه مبارزه مشترک با تروریسم تاکید کردند و راه حل های سیاسی و مذاکره را تنها راه حل مسائل افغانستان دانستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.