کرمانشاه؛

برگزاری مسابقه های مدرسه قهرمان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال ۱۱۵ تیم از مدارس دخترانه استان کرمانشاه در مسابقات استانی «مدرسه‌ قهرمان» شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سلمان محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش کرمانشاه گفت: 1400 دانش‌آموز دختر در قالب 115 تیم در مسابقات استانی شرکت کردند.این مسابقات با عنوان «مدرسه ‌قهرمان»، «کانون‌ قهرمان» و جشنواره مسابقات بومی ‌محلی و طناب‌کشی در استان برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه مدرسه‌ای که در ناحیه و شهرستان در یک رشته ورزشی مقام نخست را کسب کند به عنوان «مدرسه‌ قهرمان» به مسابقات کشوری اعزام می‌شود این مدارس با نام خود مدرسه در مسابقات شرکت می‌کند و شناخته می‌‌شود.

وی هدف از برگزاری مسابقات «مدرسه‌ قهرمان» را مشارکت بیشتر اولیای دانش‌آموزان و مربیان مدارس در این برنامه‌ها دانست و افزود: در مدارس پسرانه نیز مسابقات از 30 بهمن آغاز می‌شود و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت و 140 تیم در این مسابقات در مرحله استانی شرکت دارند.

محمدی این مسابقات در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار می‌شوددانش‌آموزان در رشته‌های بسکتبال، فوتسال، تنیس روی میز، هندبال، والیبال، بدمینتون و شطرنج با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی گفت:این مسابقات در رشته‌های پایه مانند دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک برگزار می‌شود و کانونهای ورزشی در محلات سطح شهر در این مسابقات با نام خود کانون شرکت می‌کنند.
وی به برگزاری جشنواره مسابقات بومی ‌محلی و طناب‌کشی در استان اشاره کرد و گفت: این مسابقات بعد از ایام نوروز برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش ‌و پرورش استان کرمانشاه از کسب مقام هشتم در مسابقات ورزشی دختران در تابستان سال 95 خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امید داریم امسال جزء 6 تیم برتر کشوری باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار