تاثیر مثبت بارندگی ها بر طبیعت و اقتصاد استان بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از آبگیری همه ی سازه های آبخیزداری شهرستان های دشتستان و جم در بارندگی های چند روز اخیر خبر داد.

تاثیر مثبت بارندگی ها بر طبیعت و اقتصاد استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آبگیری های صورت گرفته در شهرستان های استان اظهار داشت: پروژه‌های آبخیزداری بدون شک تاثیر خوبی بر زیبایی طبیعت و اقتصاد کشاورزی استان خواهد داشت.

وی در خصوص تعداد کل سازه‌های آبخیزداری که تا کنون در سطح شهرستان دشتستان اجرا شده، افزود:  اعم از سنگی ملاتی و بند خاکی با سر ریز سنگی ملاتی حدود 140 مورد بوده که قادرند در هر آبگیری حدود 7 میلیون متر مکعب آب باران را ذخیره کنند.

وی تصریح کرد: به‌عنوان مثال ما در همین شهرستان دشتستان علاوه بر اجرای سازه های بزرگ، تعداد 840 مورد خشکه چین و گابیون توری سنگی طی سال‌های اخیر تا کنون اجرا کرده‌ایم که در بارندگی اخیر نقش بسزایی در کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش و رسوب و همچنین ذخیره نزولات اسمانی داشته‌اند.

مهاجری با بیان اینکه در شهرستان جم هم 450 میلیمتر بارندگی شاهد بوده ایم افزود: در شهرستان جم نیز طی چند روز اخیر بیش از 450 میلیمتر بارندگی شاهد بودیم که اگر طرح‌های آبخیزداری ما در آن منطقه نبود شاید سرعت و شدت و زیبایی باران الهی با آزردگی مردم آن سامان نیز روبرو می‌شد.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری را در بهره‌وری بیشتر بخش‌های اقتصادی استان بسیار موثر دانست و یادآور شد: امروزه مسئولان و مردم استان در طرح‌های آبخیزداری ما نه تنها به دنبال مهار و کاهش خسارت وجلوگیری از فرسایش خاک هستند بلکه در ذات این طرح‌ها به دنبال بهره‌برداری اقتصادی و توسعه کشاورزی نیز هستندو این مایه افتخار سازمان ماست.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.