همدان؛

مجمع شهرداران آسیایی به همدان می آیند

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی گفت: اعضای مجمع شهرداران آسیایی به همدان سفر می‌کنند.

مجمع شهرداران آسیایی به همدان می آیندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان، محمد خدادادی در مراسم اختتامیه همایش ملی شهر سبز پایدار در همدان گفت: 67 شهر در آسیا عضو مجمع شهرداران آسیایی هستند که 11 شهر آن از ایران بوده و در این بین٬ شهر همدان یکی از اعضای فعال این مجمع است.

وی با تأکید بر اینکه  برقراری ارتباط و گسترش روابط دیپلماسی و همکاری‌های بین‌المللی از اهداف شکل گیری این مجمع است، اظهار داشت: دیپلماسی از حالت سنتی و عمومی به دیپلماسی شهری ارتقا یافته و دپیلماسی سنتی بین کشورها در پشت درب‌های بسته انجام می‌شود اما در دیپلماسی عمومی همه اطلاعات به صورت باز مورد استفاده همگان قرار می‌گیرد.

دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی خاطرنشان کرد: در دیپلماسی شهری نقش شهرداران فراملی شده است و اگر بتوانیم حرکت شهرداران را در برقراری این نوع دیپلماسی سوق دهیم شاهد تحولی در عملکرد مدیریت شهری خواهیم بود.

خدادادی بیان کرد: سفر به همدان جزو برنامه‌های اجلاس دو سالانه مجمع شهرداران آسیایی خواهد بود که در ایران برگزار می‌شود تا شاید تفاهم‌نامه‌ای بین همدان و دیگر شهرهای عضو مجمع منعقد شود تا پروژه‌های توریسم و سرمایه‌گذاری مشارکتی اجرا شود.

گفتنی است، نخستین همایش ملی شهر سبز پایدار از روز دوم اسفند ماه در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان و با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.