تحلیلگر سیا در اعتراض به رفتار ترامپ از مقام خود استعفا داد

"ادوارد پرایس" فاش کرد به دلیل رفتارهای نگران‌کننده "دونالد ترامپ" از سمت خود در سازمان سیا کناره‌گیری کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ "ادوارد پرایس"، تحلیلگر سازمان سیا، اعلام کرد به دلیل اقدامات نگران‌کننده "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، استعفا کرده است.

ادوارد پرایس به نوع رفتار و برخورد ترامپ با جامعه اطلاعاتی آمریکا اشاره کرد و گفت: من قادر نیستم در این دولت به عنوان یک کارشناس اطلاعاتی به خوبی فعالیت کنم.

پرایس از سال ۲۰۰۶ میلادی به عنوان تحلیلگر در سازمان سیا فعالیت کرده است. او چندی پیش از سمت خود کناره گیری و در توضیح این تصمیم اعلام کرد رفتار نگران کننده و آزاردهنده دونالد ترامپ وی را مجبور به این کار کرده است.

پرایس یادداشتی برای واشنگتن‌پست نوشت و در آن ترامپ را به فقدان اطمینان کافی نسبت به اقدامات جامعه اطلاعاتی آمریکا متهم کرد و گفت: ترامپ در زمانیکه مبارزات انتخاباتی را آغاز کرده بود و همچنین پس از پیروزی در انتخابات، بار‌ها از نهادهای اطلاعاتی آمریکا به دلیل تحقیق در مورد دخالت روسیه در این انتخابات انتقاد کرد.

ترامپ بار‌ها در موقعیت‌های مختلفی مدعی شد نهادهای اطلاعاتی آمریکا با انگیزه‌های سیاسی علیه روسیه پرونده‌سازی کرده‌اند. پس از آن ترامپ با انتشار چندین توییت از عملکرد سازمان سیا به شدت انتقاد کرد.

پرایس تاکید کرد تصمیمش برای استعفا سیاسی نبوده است؛ اما اذعان کرد انتخاب "استیو بنن" به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید، نیز تاثیر زیادی در اخذ این تصمیم داشته است.

وی در پایان افزود: بسیاری دیگر از همکارانم نیز مانند من فکر می‌کنند. آن‌ها نیز بابت رفتارهای ترامپ عمیقا نگران هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
سجاد
۱۴:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
جلوی ترامپ احمق هر تحلیلگری کم میاره
آخرین اخبار