سنندج؛

برگزاری همایش وحدت امت اسلامی در سنندج

همایش وحدت امت اسلامی و نقش آن درامنیت پایدار منطقه ای امروز با حضور وزیر اطلاعات و اندیشمندان استان های کردستان،کرمانشاه و آذربایجان غربی در سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در این همایش وحدت را یک نعمت الهی دانست و گفت: تنها راه نجات مسلمانان در دنیای پرتلاطم امروز، وحدت حول محورپیامبر، قرآن و سنت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گروه های تکفیری را دست نشانده ی دنیای غرب عنوان کرد و افزود: به برکت وجود نیروهای امنیتی و هوشیاری مردم اکنون ایران اسلامی در بالاترین سطح امنیتی قرار دارد.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم امنیت و آسایش کنونی کشور را در گرودشمن شناسی ملت همیشه بیدار ایران دانست و گفت : امروز استکبار جهانی با ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی به خصوص درخاورمیانه به دنبال غارت منابع خدادای این کشورهاست.

ماموستا فایق رستمی بیکاری را آفت امروز استان کردستان دانست و افزود : باید دولت با بهره گیری از منابع طبیعی و بالقوه استان زمینه ایجاد اشتغال در استان را فراهم کند.

ملاقادر قادری امام جمعه پاوه هم در این همایش با بیان اینکه وحدت دستور اسلام است گفت : استانهای کرمانشاه ، آذربایجان غربی و کردستان در دوران جنگ تحمیلی بیش از 10 هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند وبا این کار اولین گام های وحدت در کشور را برداشتند.

رییس پژوهشکده حج و زیارت کشور هم با بیان اینکه اکنون تکفیری ها هیچ مسلمانی را به رسمیت نمی شناسد گفت: ارتقاء بینش علمی موجب موفقیت اسلام حقیقی در برابر دنیای کفر خواهد بود.

حجت الاسلام علیزاده موسوی وجود اختلاف بین مذاهب رایک امر بدیهی نامید و گفت: باید زمینه بحث و گفتگو بین مذاهب مختلف ایجاد شود تا دشمن از این اختلاف ها به نفع خود استفاده نکند.

وی تجزیه کشورهای مسلمان درخاورمیانه را از اهداف دشمنان اعلام کرد و افزود: تنها راه مقابله با جریانات تکفیری دانش افزایی و شناخت آنهاست.

رییس پژوهشکده حج و زیارت کشورگفت: جوانان امروز از دنیای غرب گریزانند،اما اگرمسیر درست برای آنها تعریف نشود جذب گروه های تکفیری می شوند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.