گیلان؛

برنامه ریزی درست برای حراست از منابع طبیعی

برای حفظ و حراست از منابع طبیعی که یک سرمایه ملی است، باید برنامه ریزی درستی انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛نماینده ولی فقیه در استان امروز در دیدار با جمعی ازمسولان و کارکنان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی گیلان افزود :اگر ما نتوانیم جلوی تخریب جنگلها ، مراتع و آلودگی تالابها- دریا - سواحل و رودخانه ها بگیریم در آینده نه چندان دور شاهد نابودی انفال الهی خواهیم بود.

آیت الله قربانی با اشاره به مشکلات ریز گردها در خوزستان افزود : مسوولان باید پیش از آنکه اتفاقی بیفتد آگاهانه و زودتر به فکر چاره می شدند و با نهال کاری و توسعه فضای سبز جلوی این گونه حوادث را می گرفتند.

وی در ادامه خطاب به مسولان منابعطبیعیوجهادکشاورزیگیلان گفت :شما باید با برنامه ریزی درست و استفاده از تجربیات دیگران همه جانبه نگر باشید و در صدد رفع مشکلات باشید نه اینکه مشکل آفرینی کنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به طرح خروج جنگل نشینان افزود :در اجرای این طرح باید برای افرادی که سالها در جنگل زندگی میکردند امکانات فراهم کرد و در فکر زندگی آینده آنان نیز بود نه اینکه آنها را ازجنگل بیرون کرد.

آیت الله قربانی در ادامه از عملکرد حفاظت محیط زیست انتقاد کرد و گفت : یکی از عوامل عدم پیشرفت ما برنامه های یکجانبه گرایانه زیست محیطی است زیرا به جای چاره اندیشی و رفع مشکلات وارایه برنامه ای درست مانع پیشرفت و توسعه می شود.

در ابتدای این دیدار مدیر کل منابع طبیعی گیلان گزارشی از عملکرد این اداره کل ارایه داد و گفت :طی 4 سال گذشته میزان بهره برداری از عرصه های جنگلی استان بیش از80 درصد کاهش یافته و از 150 هزار مترمکعب به کمتر از 20 هزار مترمکعب رسیده است.

داوود زارع افزود : در هفته منابع طبیعی امسال برای توسع فضای سبز و جنگل کاری حدود 200 هزار اصله نهال رایگان بین مردم توزیع می شود.

 
انتهای پیام/اص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.