قربانی در موافقت با بودجه 96:

توجه به اشتغال زایی از نقاط قوت لایحه بودجه ۹۶ است

عضو کمیسیون بهداشت گفت: توجه به اشتغال زایی و رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی از نقاط قوت لایحه بودجه ۹۶ است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه با تشکر از دولت به جهت ارائه لایحه بودجه و نمایندگان در کمیسیون گفت: من با عنوان آخرین موافق کلیات بودجه 96 انتظار دارم به سخنانم که مبتنی بر حرف‌های کارشناسی است توجه کنید در بودجه 96 که مجلس دهم اولین تجربه بودجه نویسی در دستور کار داشت بسیار خوب عمل کرد. 

وی افزود: در بودجه 96 در شاخص‌های مهمی توجه وافری شده که تیتروار آنها را بیان می‌کنم. شفاف بودن بودجه مبتنی بر عملکرد بودن بودجه کاهش فضاهای متفرقه و توجه به حمل و نقل ریلی آب، فاضلاب، بهداشت، محیط زیست، تولید علم، بازپرداخت طلب‌های صندوق‌های بازنشستگی، اشتغال زایی در حوزه‌های روستایی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار در حوزه‌های عمرانی 73 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی خطاب به لاهوتی گفت: آیا این بد است که ما سرمایه‌های تجدیدناپذیر را به سرمایه‌های ملی تبدیل کنیم و از این حوزه  به همه روستاییان خدمت‌رسانی کنیم افزایش اعتبارات روستایی که یکی از دغدغه‌های اصلی شما بود در بودجه 96 توجه ویژه‌ای شده است بودجه استان‌ها از 7 هزار میلیارد تومان به 17 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که این یعنی 15 درصد رشد در انجام پروژه‌های عمرانی، توجه به تکمیل پروژه‌های حمل و نقل ریلی که این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: کشاورزی و آبیاری در بودجه 96 با مدرن کردن شبکه‌های آبیاری توسعه یافته است این امر سبب ماندگاری روستاها می‌شود و سبب خودکفایی در محصولات کشاورزی همچون گندم و برنج می‌شود، توجه به بخش‌های اجتماعی از جمله حقوق بازنشستگان و پیشکسوتان که امروز بیشتر از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار گیرد و ما باور داریم که سقف حقوق آنها را بیشتر خواهیم کرد و تا 3 میلیون تومان خواهیم رساند هرچند ما 3 میلیون تومان را زیر خط فقر می‌دانیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز به بخش خصوصی اجازه دادیم که در امر سرمایه گذاری به بخش دولتی کمک کند و پروژه‌های ناتمام و تحقیقاتی را به اتمام برسانند، سال گذشته در بودجه به امر پژوهش بسیار کم توجه شده بود به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شد از محل فروش دارایی‌های مازاد غیرمنقول به بازپرداخت پایان خدمت بازنشستگان اقدام کنند این در حالی است که دولت قادر به پرداخت پایان خدمت بازنشستگان نبود اما با این اقدام می‌تواند پول آنها را بپردازد.

وی در ادامه اظهار داشت: انتظار داریم با این مصوبه‌ای که در اختیار دولت گذاشته شده بتواند این نقیصه را جبران کند هزار میلیارد تومان به صورت یارانه برای سرمایه گذاری و اشتغال جوانان در نظر گرفته شده است. مدیریت حقوق‌های مقامات مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در بودجه 96 درنظر گرفته شده است  راه اندازی سامانه ثبت حقوق یک امتیاز ویژه است که در آن دریافتی مدیران کشور ثبت می‌شود شاید شفاف سازی در این امر صورت بگیرد توجه ویژه به اتمام طرح‌های ناتمام اگر طرح‌های ناتمام از همین امروز شروع به اجرا شوند تا 40 سال دیگر پایان می‌پذیرند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار