واشنگتن‌پست گزارش داد:

بعد از توییت‌ها و گاف‌های متعدد ترامپ این‌بار کار به آمارسازی رسید!

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت کاخ سفید از هم ‌اکنون در حال دست بردن در آمار و ارقام است.

بعد از توییت‌ها و گاف‌های متعدد ترامپ این‌بار کار به آمارسازی رسید!
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به قلم کاترین رامپل نوشت: تیم انتقالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به کارکنان شورای مشاوران اقتصادی دستور داد رشد اقتصادی پایدار سه تا سه و نیم درصد را پیش بینی کنند و در مرحله بعد به این کارکنان دستور داده شد دیگر آمار و ارقام را بر مبنای الگوهای خود تطبیق دهند تا رشد اقتصادی مورد نظر به دست آید و بدین ترتیب کاخ سفید تحت مدیریت ترامپ از هم اکنون در حال دست بردن در آمار و ارقام اقتصادی است.

در این گزارش آمده است: تقریبا یک سال پیش، نگارنده قاعده ای را برای ارزیابی برنامه های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی پیشنهاد کرد: هر چه وعده های یک سیاستمدار بیشتر باشد، برنامه اقتصادی وی بدتر خواهد بود. چرا؟ زیرا این بدان معناست که وی باید پیش فرض های خوش آب و رنگی مطرح کند تا کارش پیش رود. وعده های بیشتر به معنای عواید مالیاتی بالاتر و کاهش بیشتر هزینه ها در حوزه مراقبت های بهداشتی و بیمه بیکاری است. در نتیجه، رشد اقتصادی نجومی اغلب برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی های بزرگ و نجومی استفاده می شود. 

همزمان که دونالد ترامپ در حال تدوین برنامه های مالی خود است، قاعده مزبور در مورد وی صدق می کند. جالب است که کاخ سفید هنوز جزئیات هیچ یک از برنامه های اقتصادی مهمی که ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود وعده آنها را می داد منتشر نکرده است (برنامه هایی چون، طرح جایگزین اوباماکر، برنامه های اصلاح مالیاتی، سرمایه گذاری گسترده در زمینه زیرساخت ها). اما به لطف گزارش هایی که در مورد آمارسازی اقتصادی دولت ترامپ افشا شده است، ما دست کم می دانیم که ترامپ هر پیشنهادی که در نهایت مطرح کند بسیار بسیار پرهزینه خواهد بود. پس از انتخابات، تیم انتقالی ترامپ فرایندی طولانی و طاقت فرسا برای تدوین بودجه ریاست جمهوری آغاز کرد. مطابق معمول، این تیم با کارکنان غیرسیاسی «شورای مشاوران اقتصادی» کار کرد. این فرایند به طور طبیعی با درخواست از کارکنان این شورا برای برآورد پایه رشد اقتصادی در چارچوب سیاست های جاری شروع می شود. این افراد حرفه ای در مرحله بعد بر پایه این برآورد به ارزیابی چگونگی تأثیرگذاری پیشنهادهای رئیس جمهور بر کل اقتصاد و همچنین کسری بودجه می پردازند. 

نتیجه نهایی اغلب خوشبینانه تر از پیش‌بینی پیش‌بینی‌کنندگان مستقل است، ولی تفاوت بسیار فاحشی بین آنها وجود ندارد. اما برآوردها باید معتبر باشد. این شیوه کار طبیعی است. اما این بار اینگونه نیست.

همانطور که نشریه وال استریت ژورنال برای نخستین بار گزارش داد (و نگارنده هم با تکیه بر منابع خودش به طور مستقل تأیید کرد)، تیم انتقالی ترامپ، در عوض این کار، به کارکنان شورای مشاوران اقتصادی دستور داد رشد اقتصادی پایدار سه تا سه و نیم درصد را پیش بینی کنند. در مرحله بعد به این کارکنان دستور داده شد دیگر آمار و ارقام را بر مبنای الگوهای خود تطبیق دهند تا رشد اقتصادی مورد نظر به دست آید. بدین ترتیب کاخ سفید تحت مدیریت ترامپ از هم اکنون در حال دست بردن در آمار و ارقام اقتصادی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار