میوه کاکتوس برای چه دردی درمان است؟

برخی از میوه‌ها دارای خواص درمانی منحصربفرد و اعجاب‌انگیزی هستند. یکی از این میوه‌های دارویی مربوط به کاکتوس است که گنجینه‌ای ارزشمند درون خود دارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ میوه کاکتوس همان گل این میوه زیبای مناطق بیابانی است که اکثر افراد تنها ظاهر خشک و پر از تیغ آن را می‌بینند، غافل از اینکه این گیاه شگفت انگیز سرشار از خواص درمانی است.

میوه کاکتوس به انواع شیوه‌ها برای پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از خوراکی‌های ارزان و بسیار مقوی پرطرفدار در کشور‌های آمریکای شمالی و لاتین است.

بر اساس آمار‌ها کاکتوس بیش از ۲۰۰ گونه مختلف دارد و اکنون کشت آن به صورت صنعتی در مزارع بزرگ در آمریکا و بسیاری از کشور‌های دیگر انجام می‌شود.

کاکتوس حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی، انواع آنتی اکسیدان و ویتامین از جمله A ،C ،E، آهن کلسیم و کارتینوئید‌ها است و مصرف آن می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد خون و نیز مقابله با ابتلا به انواع سرطان‌ها شود.

از فواید دیگر مصرف میوه کاکتوس می‌توان به کاهش قند خون، تناسب اندام، محافظت از سلول‌های مغزی در مقابل آسیب و ابتلا به آلزایمر، سم زدایی از کبد و طحال اشاره کرد.

فیبر موجود در کاکتوس باعث کاهش جذب قند و چربی در بدن می‌شود و به این ترتیب از بروز چاقی و ابتلا به دیابت نوع دو در فرد جلوگیری می‌کند.

میوه کاکتوس به علت دارا بودن انواع آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی موجود در ساختار این گیاه از سوی متخصصان علوم تغذیه در دسته سوپر فود‌ها قرار گرفته است.

گفتنی است؛ این میوه در آمریکای لاتین به صورت پخته، کبابی با انواع خورشت و سوپ، در سالاد و حتی به صورت مربا سرو می‌شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در صورت تمایل برای مصرف این میوه خوش طعم برای اولین بار حتما احتمال وجود آلرژی غذایی را در نظر بگیرند و بهتر است کودکان خردسال از این ماده غذایی استفاده نکنند.

منبع:Medical Daily

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
آخرین اخبار