مشاور اتحادیه پوشاک:

برپایی نمایشگاه های بهاره در راستای حمایت از تولید ملی

مشاور اتحادیه پوشاک گفت:در نمایشگاه های بهاره فقط تولیدات داخلی به فروش می رسد و عرضه کالاهای خارجی و قاچاق ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد صدق‌آمیز رئیس مرکز تحقیقات و مشاور اتحادیه پوشاک در برنامه گفتگوی 18:30 اظهار داشت:نمایشگاه های بهاره به دستور وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار می شود اما مجریان این نمایشگاه ها اتاق اصناف و اتحادیه ها در سراسر کشور هستند.

وی در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد این نمایشگاه ها تصریح کرد: طی چند سال گذشته یک ساختار قوی در بحث نظارت، قیمت گذاری، نوع کالای قابل عرضه در این بازار شکل گرفته است تا تخلفی صورت نگیرد.

صدق‌آمیز با اشاره به حضور تولید کنندگان داخلی در این نمایشگاه ها گفت: در این نمایشگاه ها فقط تولیدات داخلی به فروش می رسد و عرضه کالاهای خارجی و قاچاق ممکن نیست و اگر وجود دارد تخلف است که به صورت جدی با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با اعلام تخفیف 20 درصدی پوشاک قابل عرضه در این نمایشگاه افزود: برای کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه می شوند سود کارشناسی تعیین شده است. 

 مشاور اتحادیه پوشاک با اشاره به حادثه تلخ پلاسکو گفت: با تدبیر اتاق اصناف و اتحادیه ها، اسکان مجدد کسبه پلاسکو  فراهم شد و در شرایط تولید قرار گرفتند و این باعث شد تا به بازار پوشاک کشور لطمه ای وارد نشود. 

وی افزود:نمایشگاه بهاره امسال از تاریخ 11 الی 20 اسفند در پنچ نقطه تهران از جمله حکیمیه تهرانپارس، پارک ارم،‌خاوران،‌ بوستان ولایت و مصلی با حضور اصناف مختلف برگزار خواهد شد. 
  
مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: در نمایشگاه بهاره به 115 نفر از اعضای مجوز دار صنف خشکبار و آجیل غرفه واگذار شده است تا به فروش محصولات خود با درصدی پایین تر از نرخ شهر اقدام کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه از عرضه محصولات بی کیفیت جلوگیری خواهد شد و قیمت ها نیز نسبت به قیمت شهر حدود 5 الی 6 درصد پایین تر تعیین خواهد شد.

بر اساس این گزارش حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی  در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: وزارت جهاد کشاورزی متولی تامین میوه شب عید است و برای میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد:به دلیل وجود برخی نگرانی ها برای از بین رفتن مرکبات مازندران بر اثر سرمای شدید ، مجوز واردات 150 هزار تنی صادر شده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به عملکرد حوزه نظارت و بازرسی تصریح کرد: با افزایش نظارت ها عرصه بر افراد سودجو تنگ شده است و بازرسان کشفیات بسیاری هم داشته اند.

مهاجران با اعلام اینکه 20 هزار تن پرتقال مصری برای شب عید خریداری شده است، گفت: برای میوه شب عید 150 واحد توزیع در نظر گرفته شده است و قیمت پرتقال بین 2200 الی 2300 تومان است که با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل با قیمت 3500 تومان به دست مصرف کننده می رسد همچنین قیمت نارنگی هم 3000 تومان تعیین شده است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار