شیرینی تبادلات علمی پزشکی با ایران به کام آمریکا تلخ شد/ اساتید علمی مشتاق در پس حصار سیاست جدید ترامپ

رییس انجمن سلامت الکترونیکی ایران با اشاره به قفلی که ترامپ بر سر در تبادلات علمی پزشکی با ایران زد، از حصاری که دور همکاری اساتید مشتاق پزشکی با ایران کشیده شد خبر داد.

سید شهاب الدین صدر، رییس انجمن سلامت الکترونیکی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: رفتارهای رییس جمهور آمریکا در شرایطی بر خلاف مصلحت علمی کشورش عمل کرده که اساتید آمریکایی مشتاق همکاری علمی پزشکی با ایران علی رغم میل باطنی‌شان در حصار سیاست ترامپ محصور شده‎اند.  

وی با بیان اینکه کشور مدعی حقوق بشر کاملا بدون توجه به خواسته‌های اساتید علمی و نیازهای پزشکی کشورش دروازه‌های تبادلات علمی آمریکا را به روی کشورهایی همچون ایران بسته است، گفت: این دقیقا همان محدودیتی است که قطعا آینده علمی آمریکا را به ضرر مردمانش به زندان می‌کشد.
 
رییس انجمن سلامت الکترونیک ایران با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین المللی این انجمن و عملی نشدن تفاهم نامه مشترک بین ایران و اساتید علمی کانادایی، تصریح کرد: در همایش قبلی تفاهم‌نامه همکاری مشترکی بین ایران و مراجع علمی اروپا و آمریکا برای تبادلات اطلاعات روز پزشکی و تازه‌های آن در حوزه سلامت الکترونیک و تله مدیسین به امضا رسید که در امضای آن حتی طرفین سوییسی نیز حضور داشتند.  
 
وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های قبلی حضور و سخنرانی اساتید آمریکایی از کانادا در دومین کنگره بین المللی سلامت الکترونیک بواسطه اشتیاق آنها برای آشنایی با دستاوردهای جالب و نوین ایران در این همایش، تایید و ثبت شد که متاسفانه با ایجاد مشکلات تردد ناشی از سیاست رییس جمهور جدید آمریکا، این اساتید با نهایت تاثر معذورت حضورشان در کنگره پیش رو را اعلام کردند.
 
رییس انجمن سلامت الکترونیک با بیان اینکه سخنرانان آمریکایی و کانادایی دومین کنگره بین المللی سلامت الکترونیک ایران، تمام تلاششان را برای حضور در این گرد همایی روز جهانی انجام دادند، افزود: قطعا با وجود اساتید برجسته علمی پزشکی کشورمان جای خالی سخنرانان خارجی دیده نمی‌شود ولی پیام آنها که بیانگر ناراحتی عمیقشان از مشکل تردد و معذوریت اجباری برای حضور در ایران حکایت دارد واقعا تاسف‌بار است.   
 
صدر اظهار داشت: کاملا بدیهی است که محدودیت جدید تردد ترامپ درهای تبادلات علمی روز دنیا را بر روی مردمانش می‌بندد و از همه مهمتر، شیرینی روابط علمی پزشکی با ایران به کام آینده پزشکی آمریکا تلخ می‌شود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار