همدان؛

ورزش همگانی در الویت مردم همدان

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: براساس سند توسعه ورزش همگانی باید نیمی از جمعیت استان تا سال 1404 فعالیت مستمر در ورزش همگانی داشته باشند.

نیمی از جمعیت همدان تا سال 1404 باید در ورزش همگانی فعال شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدابراهیم الهی تبار در شورای ورزش همگانی استان همدان اظهار کرد: هم اینک نزدیک به 23 درصد از جمعیت استان همدان در ورزش همگانی فعالیت دارند و باید طبق چشم انداز ترسیم شده تا چند سال آینده به 50 درصد افزایش یابد.

الهی تبار خاطرنشان کرد: باید همه ساله حدود سه درصد از جمعیت شهرستان های مختلف استان همدان جذب ورزش همگانی شوند تا بتوانیم به اهداف سند چشم انداز توسعه ورزش همگانی تا سال 1404 دست یابیم.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای سند توسعه ورزش همگانی باید ظرفیت دانشگاه ها، آموزش و پرورش، کارمندان، محلات، روستاها و سایر بخش ها به صورت تخصصی و کارشناسانه مورد بررسی قرار بگیرد و ضمن برنامه ریزی ، تقسیم وظایف و مسئولیت ها، در راستای اجرای منظم و مطلوب سند تحول ورزش همگانی اقدام شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم واگذاری سالن های ورزشی استان همدان در ساعات اولیه صبح برای توسعه ورزش همگانی گفت: فرمانداران شهرستان ها ملزم به پیگیری این برنامه و همکاری لازم با هیات ورزش های همگانی هستند.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان همدان نیز باید با برنامه ریزی منظم و حتی مناسبتی زمینه انجام همایش های متعدد پیاده روی را در طول سال و به صورت هفتگی فراهم سازند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی یک درصد از اعتبارات خود را به ورزش اختصاص دهند گفت: هزینه در ورزش توسعه نشاط و شادابی در جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

الهی تبار یادآور شد: در همین راستا طی سال گذشته 9 میلیارد و 660 میلیاردریال از بودجه جاری استان همدان در بخش های مختلف ورزشی اعم از کارمندی، دانشجویی، همگانی و سایر حوزه ها هزینه شد.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار