ایلام؛

شلوغی بازار نباید به التهاب قیمت‌ها بینجامد

فرماندار ایلام گفت: انتظار داریم فضای آرامش حاکم در بازار تا پایان سال و حتی بعد از سال نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛معروف بسطامی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان ایلام، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد تنظیم بازار، تعادل بین عرضه و تقاضا و تثبیت قیمت‌هاست که همه مسئولان اجرایی و نظارتی باید تلاش کنند و از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه دغدغه مسئولین تثبیت قیمت‌ها است، افزود: در ایام پایان سال برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان می‌طلبد که بیش از پیش با نظارت و برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم از افزایش قیمت‌ها پیشگیری کنیم و باید برخورد قاطع با متخلفین صورت گیرد تا مشکلی در بازار نداشته باشیم.

فرماندار ایلام با تاکید بر اینکه انتظار داریم به اندازه کافی اقلام مورد احتیاج مردم در بازار وجود داشته باشد، گفت: انتظار داریم فضای آرامش حاکم در بازار تا پایان سال و حتی بعد از سال نیز ادامه داشته باشد.

بسطامی با اشاره به اینکه توزیع مایحتاج عمومی مردم برای تعادل عرضه و تقاضا و تثبیت قیمت‌ها از برنامه‌های دولت است، عنوان کرد: تشکیل نمایشگاه‌های بهاره و فروش‌های فوق‌العاده از جمله اقداماتی است که می‌تواند در تعادل بازار نقش داشته باشد.

وی به توزیع چندین نوبت سبد کالا بین خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی اشاره و تصریح کرد: نظارت کافی روی قیمت‌ها وجود دارد و امیدواریم با همکاری اصناف آرامش موجود در بازار کماکان ادامه داشته باشد.

فرماندار ایلام بر همکاری رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و چگونه مصرف کردن کالاها از سوی برخی حانواده‌ها تاکید و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد انضباط اقتصادی در خانواده‌ها تاثیر داشته باشند و مردم را به سوی مصرف کالا‌ها بر اساس نیازشان سوق دهند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.