مرکز تحقیقات سرطان نیازمند حمایت مسئولان است/ بنیانگذار فلوشیپ جراحی سینه در کشور هستیم

رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت: حمایت از مرکز تحقیقاتی سرطان کمرنگ است و باید سیاست‌گذاری خاصی را به منظور حمایت از مراکز تحقیقات در کشور شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اسماعیل اکبری رییس مرکز تحقیقات سرطان در دوازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه که صبح امروز در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: کنگره‌های سلامت محور باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی نیاز مردم باشد و با توجه به آمارهای نگران کننده، رفع نیاز مردم برای عرصه بهداشت و درمان حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: مرکز تحقیقات سرطان بنیانگذار فلوشیپ جراحی سینه در کشور بوده است و اکنون جراحان پستان در کشور با گذراندن دوره‌های فلوشیپ آماده ارائه خدمات به مردم در اقصی نقاط کشور هستند که امیدواریم شاخص‌های مدیریت سینه توسط جراحان عمومی کشور شکل بگیرد.

رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت: یکی از دغدغه‌های سرطان سینه از نظر جراحی حفظ سینه است که امروز با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جراحی و تجهیزات پیشرفته با حفظ این ارگان از بدن فرد کیفیت زندگی خود را ادامه خواهد داد و نباید با ترس از دست دادن یک عضو درمان را به تأخیر انداخت.

وی گفت: طی یک سال گذشته تجهیز بانک اطلاعاتی و انتشارات مقالات علمی معتبر در عرصه جهانی از دستاوردهای مرکز تحقیقات سرطان است که بازخورد خوبی را دارد و به زودی مردم جامعه از بازخورد این خدمات علمی و پژوهشی استفاده می کنند. 

اکبری اظهار داشت: یکی از مولفه‌های بیماران سرطان سینه بحث رادیوتراپی است که خوشبختانه در این عرصه نیز تحقیقات متعددی را ارائه کرده‌ایم و امیدواریم با ارتقای تجهیزات و مقالات شاهد تبیین وضعیت این بیماران و کمک به آنها باشیم.

وی عنوان کرد: بخش اعظم دوازدهمین کنگره سرطان سینه کشور با مباحث مولکولی و بیولوژیک در ارتباط است که در این حوزه شاهد کارگاه‌های آموزشی خوبی از سوی محققان خارجی و داخلی کشور هستیم، زیرا تغییر رفتار ژنی و پروتئین‌های جدید تصمیم گیری پزشکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما در این عرصه نوید بخش مطالعات خوبی هستیم.

رییس مرکز تحقیقات سرطان تصریح کرد: بحث جراحی سرطان سینه نیازمند مداخلات ترکیبی است و مراقبت‌های سرطان سینه نیازمند امکانات مطلوبی است که در دوازدهمین کنگره سرطان سینه مورد بحث و بررسی محققان قرار می گیرد. 

وی در پایان توانمندی محققان ایرانی در بحث تشخیص و درمان سرطان را مطلوب دانست و افزود: بحث پیشگیری، غربالگری، بیولوژی مولکولی و ژنتیک، تازه‌های تشخیص و مرحله بندی، تازه‌های درمانی، توان بخشی و مسائل روانی از موضوعاتی است که فرد مبتلا به سرطان پستان را در مواجهه با خود قرار می‌دهد و در این کنگره با حداکثر امتیاز بازآموزی به این موضوع پرداخته شده و امیدواریم به زودی شاهد اخبار خوبی از سلامت و درمان سرطان سینه به هموطنان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار