در حاشیه نشست هیات دولت:

صالحی: 20 فروردین؛ اولین دستگاه سانتریفیوژ پیشرفته در بخش نفت رونمایی می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اولین دستگاه سانتریفیوژ پیشرفته در بخش نفت 20 فروردین رونمایی می‌شود.

صالحی: 20 فروردین؛ اولین دستگاه سانتریفیوژ پیشرفته در بخش نفت رونمایی می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات هسته‌ای سازمان انرژی اتمی گفت: هرگاه صحبت از صنعت هسته‌ای می‌شود چهارستون بدنم می‌لرزد چرا که در هر ساعت انتظار دارند نوآوری‌ایی در این زمینه داشته باشیم توقعی که در کشور ایجاد شده منجر به افزایش کار ما شده است.

وی افزود: در طول 3 سال گذشته توانسته‌ایم به طور مشهود و ملموس از سرریز صنعت هسته‌ای برای رساندن خدمات فنی به دستگاه‌های سلامت، نفت و کشاورزی استفاده کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: در 20 فروردین سال آینده اولین دستگاه سانتریفیوژ پیشرفته در بخش نفت آماده رونمایی است در این دستگاه سنگ‌هایی قرار گرفته که از این طریق برای حفر چاه‌های نفتی می‌توان از این وسیله استفاده کرد.

صالحی با اشاره به ابعاد مختلف سانتریفیوژ به کار گرفته شده به وسیله سنگ گفت: مغز استوانه‌ای شکلی وارد سانتریفیوژ می‌شود و دارای دو سیال آب و نفت است و در دور 17 هزار چرخش داشته و 40 هزار برابر نیروی جاذبه زمین به آن نیرو وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: این دستگاه بسیار پیشرفته بوده و یک الی دو نمونه از این دستگاه در پژوهشگاه‌های وزارت نفت مورد آزمایش قرار گرفته است، تمام داده‌ها را به صورت آنلاین دریافت و بررسی می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی از سفر رئیس جمهور به روسیه خبرداد و گفت: قرار است روحانی به روسیه برود اما درباره زمان و ابعاد رفتنش به این کشور را باید از وزیرامورخارجه کشورمان بپرسید.

صالحی درباره توافق‌نامه هسته‌ای میان ایران و روسیه نیز گفت: از دوران گذشته در بخش هسته‌ای توافق‌نامه‌ای با این کشور داشته‌ایم و کارهایش عملیاتی شده و دراین خصوص صحبت‌هایی خواهد شد و ظریف باید درباره مسائل مالی این توافق‌نامه صحبت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۷:۳۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
اقای صالحی چهار ستون بدن شما از نابود کردن صنعت هسته ای میلرزه و دارید بیجا ربطش میدین به پیشرفت هسته ای..
آخرین اخبار