اهواز؛

بزرگ ترین طرح آبزی پروری خوزستان در انتظار عقد قرارداد

فرماندار دزفول از آمادگی بزرگ ترین طرح آبزی پروری استان خوزستان برای اجرا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حبیب اله آصفی، فرماندار دزفول ظرفیت اشتغالزایی این طرح را 240 نفر عنوان کرد و افزود: این طرح شامل 40 مزرعه 1 هکتاری می باشد که هر یک با 2،5 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.

وی بیان داشت: ظرفیت تولید این مجموعه که زیر نظر شیلات دزفول اجرا می شود حدود 4 هزار تن ماهی در سال و 100 تن در هر هکتار مزرعه می باشد.

معاون استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مراحل پیش تولید این مجتمع آبزی پروری انجام شده و در حال حاضر در انتظار عقد قرارداد از سوی سازمان آب و برق استان خوزستان جهت نهایی شدن تخصیص آب است.

آصفی همچنین از شروع عملیات اجرایی احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول در اسفند ماه طبق برنامه پیش بینی شده خبر داد و اذعان داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی با سرمایه 550 میلیون یورو و اشتغالزایی بیش از 1 هزار نفر در زمینی به مساحت 50 هکتار ساخته می شود که این نیروگاه تاثیر بسزایی در رفع بخشی از کمبود برق کشور نیز دارد.

وی تصریح کرد: این نیروگاه با تکنولوژی کلاس اف با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا و با مشارکت کشور یونان در دزفول ساخته می شود که مراحل تحویل زمین و اخذ کلیه مجوزهای استانی و کشوری آن انجام شده است.

فرماندار دزفول اظهار داشت :مجوز زیست محیطی این نیروگاه در آخرین نشست سازمان حفاظت محیط زیست مصوب شده و طبق برنامه ریزی انجام شده در سفیر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به دزفول کلنگ زنی خواهد شد.

وی در ادامه از پرداخت 80 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل صندوق کارآفرینی امید در راستای اشتغالزایی به متقاضیان کار آفرین این شهروندان خبر داد و اذعان کرد: این تسهیلات در راستای توسعه مشاغل خانگی و فراهم کردن فرصت های خود اشتغالی در زمینه مشاغل کم برخوردار به ویژه اشتغالزایی جوانان فاقد کسب و کار همچنین در بخش حمایت از ازدواج جوانان در مدت 1 سال پرداخت شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.