اختصاص 3 درصد از درآمدهای نفتی به مناطق نفت‌خیز

دبیر کمیسیون انرژی گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت نفت را مکلف کردند 3 درصد مبلغ قراردادهای خود را به مناطق نفت‌خیز و گازخیز اختصاص دهد.

اختصاص 3 درصد از درآمدهای نفتی به مناطق نفت‌خیزبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید خدری با بیان اینکه پیش از این تنها 2 درصد از سهم درآمدهای نفتی به مناطق نفت‌خیز و کمتر توسعه‌یافته اختصاص داده می‌شد، اظهار داشت: بعد از مشورت با وزیر نفت در مورد عوارض و تبعاتی که صنایع و پتروشیمی و پالایشگاه برای مناطق نفت‌خیز دارند و کمتر بهره‌ای به آن‌ها می‌رسد پیشنهاد افزایش سهم درآمدهای نفتی از 2 درصد به 3 درصد مطرح شد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس افزود: این پیشنهاد در صحن مجلس تصویب شد و از امروز سهم درآمدهای نفتی به مناطق نفت‌خیز و کمتر توسعه‌یافته، از 2 درصد به 3 درصد افزایش یافته است که استان بوشهر هم یکی از این مناطق است.

این طرح، در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 4 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 کل کشور با بند(3) الحاقی تبصره 1 این لایحه با  126 رأی موافق،  56 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.