بجنورد؛

تعویض شبکه‌های سیمی با کابل خودنگهدار

امسال 830 کیلومتر از شبکه‌های سیمی فشار ضعیف با کابل خود نگهدار در خراسان شمالی تعویض شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛،علی خانی معاون برنامه ریزی و مهندسی اداره کل برق استان گفت : طرح تعویض شبکه‌های سیمی فشار ضعیف به منظور کاهش تلفات انرژی ،عدم شاخه زنی ، کاهش قطعی برق و کاهش خطرات برق‌گرفتگی اجرا می شود .

علی خانی افزود :تاکنون 20 میلیارد و 212 میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است .

وی تصریح کرد : هم اکنون 350 کیلومتر در شهرستان بجنورد ،105 کیلومتر شیروان ،102 اسفراین ،78 مانه وسملقان ،62 فاروج ، 43 راز وجرگلان ، 30 جاجرم و 33 کیلومتر در شهر گرمه انجام شده است .

علی خانی با بیان این که برای 300 نفر سیم بان و دکل بان به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است ،گفت : جایگزین کردن کابل‌ها، به روش خط گرم و بدون قطعی برق مشترکین انجام می‌شود.

قائم مقام اداره برق استان اظهار کرد : این شبکه کابلی در استان با همکاری 42 شرکت پیمانکار از دی ماه سال گذشته در استان اجرا شده است .

وی همچنین خاطر نشان کرد : امسال 15 کیلومتر شبکه سیم روکش دار CCT برای شبکه های فشار متوسط در خروجی پست های بجنورد ، شیروان ، اسفراین و آشخانه با 700 میلیون تومان انجام شده است .

علی خانی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده ، طرح تعویض شبکه‌های سیمی فشار ضعیف شبکه‌های برق با کابل خود نگهدار به‌طور کامل اجرایی شود.

گفتنی است : استان دارای 4 هزار و 20 کیلومتر شبکه های سیمی فشار ضعیف دارد .

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.